Uporabo mobilne tehnologije 3G postopno opuščajo ali pa so jo že opustili številni operaterji po svetu. Do 30. septembra 2022 bo mobilno omrežje 3G vsem uporabnikom še vedno na voljo, bomo pa do tega datuma dostop postopno zmanjševali in po tem datumu mobilno omrežje uporabnikom 3G ne bo več na voljo.
Uporabniki mobilnih telefonov prenehanja uporabe tehnologije 3G v večini primerov ne bodo občutili, saj bo mobilni promet povsod, kjer bo to možno, preusmerjen na tehnologijo 5G, LTE/4G ali 2G. Uporabnikom starejših naprav, predvsem tistih, ki omogočajo prenos podatkov le na tehnologiji 3G (npr. modemi, senzorji itn.), svetujemo pravočasen prehod na novejše naprave.
Storitve in tehnologijo 3G v celoti in popolnoma nadomeščajo storitve in tehnologije 4G- in 5G-omrežij, zato je 3G-omrežje postalo nepotrebno. Nasprotno pa se 2G-omrežje tehnološko pomembno razlikuje in predstavlja alternativo za govorno komunikacijo na področjih, ki jih 4G- in 5G-tehnologija še ne pokrivata, ter v primeru izrednih okoliščin. 2G je namreč izjemno prodorna tehnologija za govorno komunikacijo, z njo pokrivamo tudi več kot 99 % prebivalstva.
V Telekomu Slovenije omrežje načrtujemo in nadgrajujemo na način, da vam ne glede na tehnologijo zagotavljamo najboljšo uporabniško izkušnjo. Tako uporabniki mobilnih storitev s sodobnejšimi napravami prenehanja uporabe tehnologije 3G ne boste občutili, saj bo mobilni promet povsod, kjer bo to možno, preusmerjen na tehnologije 5G, LTE/4G ali 2G.
Ob prenehanju delovanja mobilnega omrežja 3G bodo prenehale delovati zgolj mobilne naprave, ki omogočajo le dostop do mobilnega omrežja 3G. Vse druge naprave bodo namesto mobilnega omrežja 3G za dostop uporabile ostala mobilna omrežja, ki so na voljo na izbrani lokaciji oziroma jih ima mobilna naprava možnost uporabiti.
Zgolj tehnologijo 3G danes uporabljajo predvsem nekatere starejše podatkovne naprave, na primer senzorji ali kamere, medtem ko mobitelov, ki bi uporabljali izključno 3G, v naši ponudbi nikoli nismo imeli.
Tehnologija 3G je stara 20 let in ni več ne energetsko ne tehnološko najučinkovitejša. Mobilni prenos podatkov se v zadnjih letih eksponentno povečuje, kar zahteva vse zmogljivejše in tudi bolj odzivno omrežje. Za zagotavljanje dodatnih kapacitet omrežja neprestano uvajamo nove tehnologije, s čimer odgovarjamo na potrebe uporabnikov, podjetij in gospodarstva po hitri, zanesljivi in varni povezljivosti. Naši uporabniki v omrežju LTE/4G in 5G ustvarijo že 99 % celotnega mobilnega prometa.
Omrežja novih generacij, kot sta LTE/4G in 5G, so mobilna omrežja z veliko hitrostjo in stabilnostjo, kar uporabnikom omogoča, da prenašate in pošiljate zelo velike datoteke, na primer videoposnetke visoke ločljivosti.
LTE/4G vam omogoča:
- hitrosti do 300/50 Mbit/s,
- vrhunsko kakovost glasu pri klicih (kristalno čist HD-govor),
- stabilno in zanesljivo delovanje,
- storitvi VoLTE in VoWiFi.
5G vam poleg prednosti, ki jih omogoča LTE/4G, ponuja še:
- gigabitne hitrosti in znatno krajši odzivni čas,
- še stabilnejše in zanesljivejše delovanje storitev ter še večjo varnost,
- celovite rešitve za gospodarstvo, pametna mesta in skupnosti,
- bolj učinkovito komunikacijo med napravami (M2M) interneta strani,
- virtualizacijo in digitalizacijo procesov in storitev,
- zagotavljanje višje stopnje varnosti in hitrejšo pomoč v kriznih situacijah zaradi večje odzivnosti in usklajenosti pristojnih služb,
- večjo energetsko učinkovitost in manjše obremenitve okolja.
VoLTE (Voice over LTE) je brezplačna storitev, ki omogoča klicanje prek mobilnega omrežja LTE/4G. Poleg tega, da lahko potekata govor in prenos podatkov istočasno prek omrežja LTE/4G in brez prekinitve, prinaša storitev VoLTE še druge prednosti, kot so vrhunska HD kakovost klica, manjša poraba baterije in hitrejša vzpostavitev klica. Vklop storitve VoLTE opravite v Mojem Telekomu, kjer izberete VoLTE in VoWiFi v meniju Klici in sporočila, ki se nahaja v sklopu Poraba in storitve. Lahko pa za vklop pošljete SMS z vsebino VOLTE na številko 1918.
Preveri več o storitvi VoLTE in VoWiFi
VoWiFi (Voice over WiFi) je storitev, ki omogoča uporabo govornih storitev prek brezžičnega omrežja WiFi, kar pomeni, da omogoča klicanje in pošiljanje SMS-sporočil povsod, kjer je na voljo brezžično omrežje WiFi in ni signala mobilnega omrežja. V času gostovanja vam z uporabo WiFi-omrežja omogoča uporabo glasovnih klicev in SMS-sporočil po enaki ceni kot v domačem mobilnem omrežju v Sloveniji oz. se porablja iz vključenih količin vašega paketa. Vklop storitve VoWiFi opravite v Mojem Telekomu, kjer izberete VoLTE in VoWiFi v meniju Klici in sporočila, ki se nahaja v sklopu Poraba in storitve, ali pa za vklop pošljete SMS z vsebino VOWIFI na številko 1918.
Pokritost z mobilnim signalom v Sloveniji je odlična, in sicer:
- več kot 99-% pokritost prebivalstva z 2G,
- več kot 96-% pokritost prebivalstva z LTE/4G,
- več kot 87-% pokritost prebivalstva z LTE-A/4G+,
- več kot 39-% pokritost prebivalstva s 5G.
Na voljo vam je tudi zemljevid Pokritosti mobilnega omrežja v Sloveniji.
Pokritost mobilnih omrežij v tujini je odvisna od izbranega operaterja, pri katerem gostujete. Podatki so vam na voljo na spletnih straneh tujih operaterjev.
Za uporabo mobilnega omrežja LTE/4G ali 5G potrebujete mobilno napravo, ki omogoča uporabo teh omrežij. Vsi mobilni telefoni ne omogočajo dostopa do mobilnega omrežja 5G, tako da ob nakupu novega preverite lastnosti dostopa do mobilnih omrežij. Lastnosti mobilnih naprav so opisane tudi na našem spletnem mestu. Naprave so razdeljene v dve skupini, in sicer:
- naprave, ki niso več v prodaji
- naprave, ki so v prodaji
Poleg ustreznega mobilnega telefona potrebujete tudi brezplačni storitvi za dostop do mobilnih omrežij LTE in 5G, kar je opisano v odgovoru na vprašanje pod točko 11.
Lastnosti vašega mobilnega telefona, povezane z uporabo mobilnih omrežij, so navedene v navodilih, ki ste jih prejeli ob nakupu naprave. Novejši mobiteli poleg LTE/4G omogočajo tudi uporabo mobilnega omrežja 5G. Uporabo mobilnih omrežij lahko preverite v nastavitvah mobilnih omrežij v svojem mobilnem telefonu. V meniju Omrežni način, ki se nahaja v meniju Mobilna omrežja, vam je na voljo seznam mobilnih omrežij, na katera se lahko poveže vaša naprava. Z nastavitvijo samodejne izbire omrežja (v meniju Omrežni operaterji, ki se običajno nahaja v meniju Nastavitev > Povezave > Mobilna omrežja, izberete samodejno nastavitev dostopa do mobilnega omrežja) omogočite najprimernejši način povezave z mobilnim omrežjem, ki je na tisti lokaciji na voljo. V zgornji orodni vrstici vašega mobitela se vam bo poleg jakosti mobilnega signala izpisalo tudi mobilno omrežje, ki ga uporabljate. Izpis oziroma ikona omrežja LTE/4G je običajno »LTE« ali »4G«.
Kompatibilnost svoje naprave z novejšimi mobilnimi tehnologijami lahko kadarkoli preverite tudi na brezplačni številki 080 8000 in na e-naslovu info@telekom.si ali z obiskom našega prodajnega mesta. Lastnosti mobilnih naprav so opisane tudi na našem spletnem mestu. Naprave so razdeljene v dve skupini, in sicer:
- naprave, ki niso več v prodaji
- naprave, ki so v prodaji
Za uspešen prehod na mobilna omrežja novejše generacije preverite, ali imate na svoji mobilni številki vključeni storitvi LTE in 5G. Vse nastavitve svojega razmerja lahko uredite v Mojem Telekomu. V meniju Internet, ki se nahaja v zavihku Poraba in storitve, izberite možnost Mobilni internet in aktivirajte želeno storitev.
Vklop pa lahko uredite tudi z SMS-om. Za brezplačen dostop do omrežja LTE/4G pošljite SMS-sporočilo s ključno besedo LTE na številko 1918. Za brezplačen dostop do omrežja 5G pošljite SMS-sporočilo s ključno besedo 5G na številko 1918.
Prav tako pa je treba urediti nastavitve omrežja v mobitelu. Priporočamo vam, da uporabite samodejno nastavitev dostopa do mobilnega omrežja, in mobilni telefon se bo povezal v mobilno omrežje, ki je na vaši lokaciji na voljo.
Menjavo SIM-kartice ali mobilnega telefona lahko opravite v našem Telekomovem centru ali pri pooblaščenem prodajalcu. Preverite seznam.
Dostop do mobilnih omrežij LTE/4G ali 5G je uporabnikom omogočen brezplačno. Pred vklopom dodatne storitve lahko preverite tudi cenik dodatnih storitev glede na naročniški paket, ki ga uporabljate.
Klici v sili že danes delujejo v vseh mobilnih omrežjih (2G, 3G, LTE/4G in 5G) in bodo nemoteno delovali tudi po prenehanju delovanja mobilnega omrežja 3G.
Če nimate mobitela, ki omogoča dostop do omrežja LTE/4G, od začetka oktobra 2022 ne boste mogli več kakovostno uporabljati mobilnega interneta v mobilnem omrežju Telekoma Slovenije. Še vedno boste lahko uporabljali omrežje 2G in seveda klicali ter pošiljali sporočila SMS/MMS. Uporaba mobilnega interneta v omrežju 2G pa ima zaradi svojih lastnosti velike omejitve in ob zelo nizkih hitrostih dostopa do interneta ne predstavlja dobre uporabniške izkušnje. Priporočamo vam menjavo mobilnega telefona. Obiščite nas v naših prodajnih centrih ali preverite ponudbo v naši E-trgovini.
Če imate mobitel, ki omogoča dostop do omrežja 4G, in že danes uporabljate LTE/4G, se za vas ne bo nič spremenilo. Na vseh področjih, na katerih ste danes uporabljali omrežje 3G, boste po izklopu omrežja 3G uporabljali omrežje LTE/4G in na vaši napravi bo v zgornji orodni vrstici poleg jakosti signala prikazana ikona mobilnega omrežja 4G ali LTE.
Če imate mobitel, ki omogoča dostop do omrežja LTE/4G in do danes niste uporabljali omrežja 4G/LTE, preverite, ali imate vključeno storitev LTE (opisano v odgovoru na vprašanje številka 2). Z vklopom storitve LTE si omogočite dostop do omrežja LTE/4G, zato se izklopu omrežja 3G za vas ne bo nič spremenilo. Na vseh področjih, na katerih ste danes uporabljali omrežje 3G, boste po izklopu tega omrežja uporabljali omrežje LTE/4G in na vaši napravi bo v zgornji orodni vrstici poleg jakosti signala prikazana ikona mobilnega omrežja 4G ali LTE.