Dandanes je vedno več naprav in sistemov, ki se medsebojno povezani, v prihodnje pa bodo te potrebe še večje. Za zagotavljanje ustrezne podpore za komunikacijo naprav, povezanih v internet stvari, je Telekom Slovenije pričel z vzpostavljanjem tehnološkega standarda Narrowband-IoT (NB-IoT). Le-ta v obstoječih omrežjih omogoča razvoj standardizirane rešitve, ki je uporabna v primerih, ko ustaljeni kanali komunikacije med napravami (mobilna omrežja, DSL, WLAN, Bluetooth) niso tehnološko ustrezni ali stroškovno učinkoviti. Tem zahtevam sledi tudi omrežje Telekoma Slovenije, ki s tehnologijo NB-IoT omogoča energetsko učinkovitost ter dobro pokritost, cenovna ugodnost M2M-komunikacije pa omogoča konkurenčnost tako malim in srednjim podjetjem kot velikim sistemom.Komunikacije med napravami nas spremljajo v vsakdanjiku že dalj časa, sedaj pa se nahajamo na prelomnici, saj se bo število povezanih naprav v nekaj letih podeseterilo. Komuniciranje med napravami prinaša vsak dan nove primere uporabe in nove aplikacije tako v poslovnem svetu kot tudi na zasebnem področju. Podjetja uporabljajo komunikacijo med napravami za izboljšanje produktivnosti, zmanjševanje stroškov, povečanje fleksibilnosti, nove poslovne modele, vpetje procesov v internet, v vsakdanjem življenju pa nam komunikacije med napravami omogočajo storitve kjerkoli in kadarkoli. Naprave prek omrežja sporočajo informacije o delovanju, pripravljenosti, pogojih delovanja, lokaciji, porabi, ipd. Vse te informacije, pridobljene v realnem času, omogočajo storitvenim podjetje odličen nadzor nad delovanjem naprav, hkrati pa tudi hitro in učinkovito odpravo napak oz. preprečevanje zlorab. Kako deluje?Besedna zveza »komunikacija med napravami« (M2M) je pogosto uporabljena za avtomatsko izmenjavo podatkov terminalov, naprav in različne opreme z nadzorno-upravljalskimi centri. Komunikacija med napravami omogoča izmenjavanje informacij med napravami brez interakcije z ljudmi. Široka razvejanost brezžičnih omrežij, ki temeljijo na tehnologijah GSM/GPRS/EDGE, WCDMA/HSPA in LTE, omogoča neprekinjeno zbiranje podatkov in avtomatiziran nadzor na daljavo nad napravami za masovno uporabo v poslovne in privatne namene. Za zagotavljanje tehnološko optimalnih rešitev se uporablja kombinacija brezžičnih (mobilnih) omrežij in žičnih omrežij (širokopasovne komunikacije). Eno izmed prvih področij, s katerimi so je začela širša uporaba, je področje storitev telemetrije v industrijske namene. V zadnjem času široka razvejanost omrežij omogoča novim deležnikom priložnost, da zavzamejo eno od vlog v dobavni verigi končnim uporabnikom. V ekosistem so vključeni proizvajalci opreme in naprav, proizvajalci modulov, razvijalci aplikacij, ponudniki povezav in omrežja, ponudniki storitev, distributerji, vertikalno povezana podjetja in končni uporabniki. V preteklih letih smo že videli pogosto uporabo komunikacij med napravami na različnih področjih poslovanja, kot je npr. povezovanje POS-naprav, avtomatov s prehrano in napitki, telemetrija, upravljanje voznega parka, daljinski nadzor senzorjev v varnostne namene in zabavni elektroniki. V prihodnje pa si obetamo uporabo povezovanja naprav v najrazličnejše namene za izboljšanje kakovosti življenja tako posameznikov kot tudi družbe v celoti PlatformaV Telekomu Slovenije na področju povezovanja naprav uvajamo napredno platformo, ki bo uporabnikom omogočala nadzor in daljinsko upravljanje naprav, ki vključujejo SIM-module. Naša platforma bo podpirala naslednje funkcionalnosti: avtomatsko upravljanje (Avtomated Provisioning)alarmiranje in obveščanje (Custom Alerts) diagnostiko v realnem času (Real-Time Diagnostics) obračune in zakupe (Invoices & Plans) upravljanje z inventarjem (Inventory Management) pravila upravljanja ( Management Rules) poročanje in analitiko (Analytics Reports)avtomatizirane vmesnike API (Avtomation APIs) uporabniško samopomoč (Customer Self-service) Vse navedene možnosti omogočajo hitrejše, boljše, kakovostnejše storitve, bolj optimizirane poslovne procese in s tem tudi stroškovno bolj optimizirano poslovanje. Zakaj izbrati Telekom Slovenije za poslovnega partnerja?Telekom Slovenije kot vodilni slovenski operater telekomunikacij v vseh ključnih segmentih izjemno razvitega in visoko konkurenčnega slovenskega trga zagotavlja celovito ponudbo fiksnih in mobilnih, internetnih, multimedijskih ter vrhunskih integriranih telekomunikacijskih rešitev v lastnem sodobnem omrežju.Razvijajoče se storitve, ki jih ponuja Telekom Slovenije, temeljijo na razvitih in sodobnih konvergenčnih omrežjih, paleta vseh rešitev, tehnologij in storitev podjetja pa je izjemno široka in namenjena prav vsem segmentom uporabnikov. Slednjim omogočamo, da so vedno in povsod najbolje povezani s storitvami, ki jim olajšajo življenje, z relevantnimi informacijami in vrhunskimi vsebinami za delo, zabavo in prosti čas. Podjetjem in ustanovam pa omogočamo kakovostno, celovito in zanesljivo povezanost zaposlenih, sistemov in naprav.Telekom Slovenije intenzivno nadaljuje s projekti in sledi začrtanim ciljem. S povezovanjem vseh mobilnih in fiksnih informacijsko-komunikacijskih tehnologij, storitev, multimedijskih vsebin in naprav, računalništvom in storitvami v oblaku, poslovno upravljanim omrežjem, digitalnim marketingom, nazadnje pa tudi s komunikacijo med napravami (ki z vpeljavo četrte generacije mobilnih telekomunikacij LTE prihaja po polnega izraza zaradi najširše dostopnosti ob vsakem času, velikih prenosnih hitrosti, pokritosti in zanesljivosti) omogoča preprosto in varno uporabniško izkušnjo vrhunske kakovosti. Prav zato Telekom Slovenije doma ostaja vodilni v panogi telekomunikacij ter postaja tudi vodilni v panogah informatike in medijev, na trgih izven Slovenije pa stroškovno učinkovit in dobičkonosen IKT-operater. Povežite se z namiKljuč do uspešnega poslovnega sodelovanja je v strateškem povezovanju in skupnih načrtih. Za optimalen poslovni model, ki zagotavlja najhitrejši obrat kapitala in identificiranje novih poslovnih priložnosti in potencialnih kandidatov ali rešitev, potrebujemo usklajene poslovne modele med partnerji. Vsak predlog poslovne implementacije storitev na področju novih poslovnih priložnosti mora dokazati, da je v skladu s strategijo in da je finančno vzdržen. Kako začeti?1. korak: Imate idejo, poslovno priložnost in poslovni načrt? 2. korak: Potrebujete partnerja oz. strateško povezavo s Telekomom Slovenije?3. korak: Predstavite nam svoj projekt. S seboj prinesite predstavitev svojega podjetja, idejo in predlog poslovnega sodelovanja z nami.Na predstavitvi želimo od vas slišati ključne informacije, kot so:predstavitev vašega podjetja, vizija in strategija podjetja,predlog poslovnega sodelovanja z nami, predstavitev poslovnega načrta (če imate pripravljenega).1. Predstavitev podjetja Na kratko predstavite svoje podjetje oz. sebe, če ste samostojni podjetnik, ter izpostavite svoje ključne prednosti.2. Vizija in strategija Predstavite nam, kaj želite doseči kot podjetje v srednjeročnem obdobju in kako nameravate to realizirati v praksi.3. Predlog sodelovanja z namiPredlagajte način poslovnega sodelovanja med podjetjema ali več podjetji, uporabite predloge Business Canvas ali podobno, kjer je jasno razvidno, kakšne so glavne partnerske vloge, kakšna je dodana vrednost za kupca in za podjetje, kakšni so stroški, kako se nameravate lotiti upravljanja s kupci (CRM), trženja in prodaje itd.4. Poslovni načrtV fazi priprave poslovnega načrta je poleg optimističnega in pesimističnega scenarija potrebno pripraviti tudi realističen scenarij, ki upošteva trenutne tržne razmere, kupno moč potencialnih kupcev in oceno potenciala skupaj z jasnim razumevanjem ciljev in povrnitve investicije. Veliko aplikacij za komuniciranje med napravami lahko prikaže kratek ROI že z zniževanjem stroškov krajšega časa, potrebnega za izvedbo naloge, in zmanjšanjem papirnega dela. Poleg izračunov donosnosti naložb (ROI) in finančne učinkovitosti je ključno tudi upoštevanje uporabniških navad in njihovih zahtev. Potrebno je preučiti, kako se bodo aplikacije/storitve prodajale uporabnikom, seveda pa je potrebno zagotoviti tudi način delovanja, vzdrževanja in spreminjanja aplikacij in naprav, potrebnih za delovanje storitve.