Vsebina košarice

Vaša košarica je prazna.

Cena

Uporabnike opozarjamo na nadležna in zlonamerna sporočila SMS

19. 8. 2016

Uporabnike opozarjamo, da so se pojavila nadležna sporočila SMS, ki posameznega uporabnika nagovarjajo z imenom in ga obveščajo, da naj bi prejel fotografijo, do katere lahko dostopa prek priložene povezave (primer sporočila: »Ime«, ste prejeli (1) novo foto-grafijo sporočilo:Http://shortyz.com/7K9m1n02?i=24m2TAJtxC). Namen sporočila je pridobivanje uporabnikov določene aplikacije. Sporočilo želi namreč uporabnika prepričati, da prek omenjene povezave na svoj pametni telefon naloži aplikacijo zunanjega ponudnika in jo začne uporabljati, vendar pri tem ne gre za preverjen ali zanesljiv vir aplikacije. Uporabnike zato opozarjamo, naj omenjene aplikacije ne naložijo, prav tako priporočamo zaščito mobitelov pred virusi z uporabo namenske programske opreme iz zanesljivih virov, neposredno pri ponudnikih tovrstnih rešitev ali v ponudbi Telekoma Slovenije.

Ob tem uporabnike opozarjamo tudi na obvestilo Agencije za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (AKOS), ki opozarja na SMS-sporočila, poslana z mednarodnih številk. Sporočila uporabnike nagovarjajo z naslednjim besedilom: »Živjo (ime) (priimek) pokliči me prosim (neznana tuja telefonska številka).« Pri tovrstnih SMS-sporočilih (lahko so tudi klici, na katere se uporabnik ne uspe pravočasno odzvati), ki so v strokovni javnosti znani kot Wangiri, gre za poskus spodbujanja uporabnikov, da ustvarijo mednarodni promet na določeni številki. To poteka prek sistema, ki sporočila samodejno generira; ko uporabnik na tako številko pokliče, se vklopi avtomatski odzivnik s pozivom, naj odtipka osebno geslo za vstop v nekakšno klepetalno ali drugo družabno omrežje, predvaja se reklamno sporočilo ali pa je v slušalki tišina. Prejeti Wangiri klici in SMS-i so v domačem omrežju za uporabnike brezplačni, povratni klic uporabnika pa se obračunava kot odhodni klic po tarifi za mednarodni promet. Uporabniki praviloma že po nekaj sekundah ugotovijo, da so klicali nekaj neobičajnega in klic prekinejo. Tehnično tudi ni možno, da naročnik tovrstnega klica ne bi mogel prekiniti, tako da strošek za posameznega uporabnika ni velik, je pa seveda odveč.

Prejemnikom zgoraj opisanih sporočil v obeh primerih svetujemo, da tovrstna sporočila nemudoma izbrišejo. V vsakem primeru pa naj ne odpirajo tako prejetih povezav in naj ne nameščajo tovrstnih aplikacij, na sama sporočila pa naj ne odgovarjajo, prav tako naj ne kličejo na navedene številke. Tudi sicer naj na klice in sporočila SMS z mednarodnih številk ne odgovarjajo, ne da bi prej preverili, za katero številko gre, odgovarjajo pa naj le na tista, ki so jih prejeli z njim znanih številk. V kolikor na tovrstno SMS-sporočilo ali klic vseeno odgovorijo, naj klic čim prej prekinejo.

Za dodatne informacije in pomoč smo uporabnikom na voljo na brezplačnih številkah 080 8000 in 041 700 700 ali prek e-naslova info@telekom.si.