Vsebina košarice

Vaša košarica je prazna.

Cena

Opozarjamo na previdnost pri elektronski pošti ter na zlonamerne klice in sporočila SMS

1. 4. 2020

V obdobju, ko nas zaradi epidemije koronavirusa več kot sicer dela od doma oz. na daljavo, se povečujejo tudi tveganja za različne načine zlorab. V Operativnem centru kibernetske varnosti Telekoma Slovenije tudi v teh izjemnih okoliščinah 24 ur na dan pozorno spremljamo dogajanje in napade v največji možni meri onemogočamo. Pri tem uporabnike posebej opozarjamo na prejeta elektronska sporočila. Še posebej bodite pozorni pri odpiranju povezav in priponk v vseh prejetih elektronskih sporočilih, na točen e-naslov pošiljatelja ter na različne zahteve po podatkih, priponke in povezave, na katere le-te uporabnike usmerjajo. V tovrstnih primerih ne sledite povezavam v e-sporočilih, ne vnašajte želenih podatkov in ne prenašajte oz. odpirajte datotek iz neznanih virov. Kako lahko za varnost pri delu od doma poskrbite sami, si lahko ogledate na spletni strani Varni na internetu.

Uporabnike mobilnih storitev opozarjamo, da prihaja tudi do mednarodnih zlorab z namenom povečanja prometa na mednarodnih oz. satelitskih številkah. Uporabniki tako z neznane mednarodne številke prejmejo kratek klic, ki je po par zvonjenjih prekinjen, z namenom, da uporabnik vrne klic. Prav tako se pojavljajo sporočila SMS, običajno s pozivom, naj uporabniki vrnejo klic na določeno številko.Pri tovrstnih klicih gre za poskus spodbujanja uporabnikov, da ustvarijo mednarodni promet na določeni številki, SMS sporočila pa uporabnika ponavadi nagovarjajo h klicanju določenih številk ali sledenju povezavi, ki lahko vodi k včlanitvi v plačljiv SMS klub, namestitvi neželene aplikacije ali zagonu druge zlonamerne kode z namenom pridobitve koristi. Prejeti klici in sporočila so v domačem omrežju za uporabnike brezplačni, povratni klic pa se obračunava kot odhodni klic po tarifi za mednarodni promet. Ko v Telekomu Slovenije številke, ki tovrstne klice ali sporočila generirajo, v našem omrežju zaznamo, onemogočimo, da bi bili klici ali sporočila posredovani našim uporabnikom. Vendar se številke, ki so v tovrstne klice vpletene, stalno spreminjajo, tako da sama blokada že znanih številk žal ni trajna rešitev. Uporabnikom zato svetujemo, naj na klice in sporočila SMS z mednarodnih oz. s satelitskih številk, ki jih ne poznajo, ne odgovarjajo. Če pa na tovrstno sporočilo SMS ali klic vseeno odgovorijo, naj klic čim prej prekinejo. V Telekomu Slovenije stalno spremljamo dogajanje v omrežju, pri tem pa naši strokovnjaki 24 ur na dan skrbijo za preprečevanje tovrstnih in podobnih zlorab ter zagotavljajo varno komunikacijo.

Za dodatne informacije in pomoč smo uporabnikom na voljo na brezplačni številki 080 8000 ali prek e-naslova info@telekom.si.