Kaj je Meta AI in zakaj je naenkrat povsod?

Igor Harb
Igor Harb
Pred 4 urami
·
Čas branja: 4 min
·
Poslušaj vsebino

Meta je svojo umetno inteligenco predstavila kar znotraj svojih najbolj priljubljenih aplikacij – odkrijte, kaj Meta AI zmore in zakaj dviguje toliko prahu.

Ko so se v WhatsAppu, Facebook Messengerju in Instagramovem Direct Messengerju začeli pojavljati pogovori z uporabnikom »Meta AI«, so bili mnogi uporabniki po vsem svetu presenečeni, ko so ugotovili, da tega pogovora preprosto ne morejo zapreti. No, nekatere je tudi zmotilo, da ga ne morejo uporabljati, saj je status kazal, da ni na voljo, tretjim pa se sploh ni pojavil. V podjetju so razložili, da je to nov kanal za interakcijo z UI, ki deluje podobno kot osnovna različica ChatGPT, in da bodo storitve postopoma na voljo za različne uporabnike v različnih regijah, saj je UI zdaj eden od osnovnih fokusov podjetja.

Večina uporabnikov je pogovor Meta AI preprosto ignorirala in še naprej uporabljala ostale storitve, iz podjetja pa so v aprilu sporočili, da bodo vse interakcije z Meta AI in tudi ostale objave odraslih uporabnikov v njihovih storitvah odslej uporabljali za urjenje njihovega modela za UI. Slednje je v Evropski uniji sicer mogoče izklopiti, kar na Facebooku in Instagramu storimo v Nastavitvah, v sekciji Center za zasebnost.

Vmesnik Meta AI

Aplikacija Meta AI

To je bil zgolj prvi korak, saj želi Meta konkurirati ChatGPTju, Googlovemu Geminiju in kitajskemu DeepSeeku na področju umetne inteligence. Tako so predstavili orodje Meta AI, ki je na voljo na spletnem mestu meta.ai in prek aplikacije Meta AI v Applovem App Storu in Googlovem Play. Aplikacija tudi nadomešča prejšnjo Meta View, ki so jo potrebovali uporabniki pametnih očal Ray-Ban Meta, saj je UI postal ključni gradnik tudi v tem pogledu.

Na predstavitvi Meta AI so napovedali, da bo ta ponujala ključne funkcionalnosti, ki jih poznamo iz ChatGPT, Gemini in Apple Intelligence, kot so ustvarjanje besedil in slik, iskanje in zbiranje podatkov, primarno pa ciljajo na »sproščene pogovore« z orodjem, zaradi česar so ga tudi najprej predstavili v aplikacijah za sporočanje.

Nekatere od teh funkcionalnosti so ob začetku na voljo zgolj v ZDA in Kanadi, tako da so prvi poskusi uporabe precej klavrni. Treba je upoštevati, da gre za razvijajoči se model, tako da lahko najbrž v mesecu ali dveh pričakujemo bolj uporabne rezultate in morda tudi podporo za slovenščino. Trenutno Meta AI namreč samo vljudno razloži: »zaenkrat ne razumem jezika Slovenian, vendar delam na tem«. Tudi ta razlaga kaže na to, kako na začetku poti je Meta AI v primerjavi s konkurenco.

Vseeno enega največjih in najbolj dobičkonosnih podjetij na svetu ne gre odpisati. Nenazadnje njihove platforme uporablja 4 milijarde ljudi, kar je ogromno interakcij in objav, s katerimi lahko urijo svoje modele. To prednost je nedavno izpostavil tudi lastnik ChatGPT-ja OpenAI, ko so napovedali, da razvijajo svoje družbeno omrežje. Poleg tega je Meta tudi vodilna na področju virtualne resničnosti in pametnih očal, kar so orodja, ki bi z dejansko delujočim in pametnim govornim asistentom lahko zares zaživela.