
E-oskrba je pomemben del podpore starejšim in njihovim svojcem, zato so najnovejše spremembe pomembne za vse, ki storitev že uporabljajo ali jo želijo na novo urediti.
Informacije so namenjene uporabnikom iz projekta »E-oskrba na daljavo«, starejšim od 80 let in vsem, ki razmišljajo o vključitvi v E-oskrbo. Med najpomembnejšimi novostmi so podaljšanje brezplačne uporabe do konca leta 2026, preprostejši postopki za starejše od 80 let in popolnoma brezplačna E-oskrba v okviru novega zavarovanja za dolgotrajno oskrbo.
Podaljšanje brezplačne uporabe E-oskrbe do 31. decembra 2026 prinaša veliko razbremenitev predvsem za vse, ki so bili vključeni v projekt »E-oskrba na daljavo«. To pomeni, da lahko uporabniki storitev še naprej uporabljajo brez kakršnihkoli stroškov, dokler ne prejmejo odločbe centra za socialno delo (CSD).
V praksi to omogoča več časa za ureditev dokumentacije, saj ni več potrebe po hitenju. Kljub temu pa je bilo pomembno, da so uporabniki do 1. decembra 2025 podpisali in vrnili naročniško pogodbo za prehodno obdobje, ki so jo prejeli na dom. Če je pogodba izgubljena, lahko to preprosto sporočijo Telekomu Slovenije, ki jim bo poslal nov izvod. Do prejema odločbe bodo še naprej prejemali informativne račune z zneskom 0,00 EUR, kar potrjuje, da storitev zanje ostaja brezplačna.
Za starejše od 80 let je postopek pridobitve E-oskrbe po novem izrazito poenostavljen, kar jim močno olajša ureditev pravice. Največja sprememba je ta, da jim ni več treba pridobiti mnenja zdravnika, patronažne sestre ali centra za socialno delo.
Namesto tega izpolnijo le kratek obrazec za poenostavljen postopek in ga oddajo v lokalnem centru za socialno delo. CSD na podlagi vloge izda odločbo brez dodatnega ocenjevanja ali obiskov na domu. To pomeni, da lahko starejši do E-oskrbe pridejo hitreje, z manj papirologije in brez dodatnih obremenitev, storitev pa dobijo povsem brezplačno.

Ureditev E-oskrbe po novem poteka preprosto in pregledno.
Najprej je treba oddati vlogo v najbližji center za socialno delo (CSD). Starejši od 80 let uporabijo poenostavljen obrazec, ki ne zahteva mnenja zdravnika. Mlajši od 80 let izpolnijo obrazec za uveljavljanje pravic do dolgotrajne oskrbe. Obrazci so dosegljivi na spletnem mestu Telekoma Slovenije.
CSD prejme vlogo, jo obravnava in nato na domači naslov pošlje odločbo (ter osebni načrt, če je potreben).
Uporabnik odločbo dostavi Telekomu Slovenije osebno, po pošti ali skenirano po e-pošti. Pomembno je, da priloži kontaktno telefonsko številko.
Telekom Slovenije po prejemu dokumentacije pokliče uporabnika, z njim uredi naročniško pogodbo in določi termin priklopa E-oskrbe.
Uporabniki, ki so bili vključeni v projekt »E-oskrba na daljavo«, lahko storitev še naprej uporabljajo brezplačno vse do 31. 12. 2026 oziroma do prejema odločbe CSD. Kljub podaljšanemu obdobju pa morajo izpolniti nekaj obveznosti. Najpomembnejša je, da so najpozneje do 1. 12. 2025 podpisali in vrnili naročniško pogodbo, ki so jo prejeli na dom. Če je nimajo več, jo lahko ponovno naročijo pri Telekomu Slovenije. Do 31. 12. 2025 morajo prav tako oddati vlogo na CSD in pridobljeno odločbo pravočasno dostaviti Telekomu Slovenije, da se lahko uredijo vsi potrebni postopki za nemoten nadaljnji priklop.
Brezplačni Polni paket ZZZS nudi celovito podporo za varno in samozavestno bivanje doma, brez dodatnih stroškov za uporabnika. Paket vključuje varovalni telefon z gumbom za klic na pomoč in zapestnico ali mobilni detektor gibanja, ki omogočata hiter dostop do asistence v nujnih primerih.
Prav tako zajema SIM-kartico z neposredno povezavo v asistenčni center in 24-urno podporo, kjer strokovno osebje uporabniku pomaga ob padcih, zdravstvenih zapletih ali drugih nujnih situacijah. V paket sta vključena tudi vzdrževanje in servisiranje opreme, kar zagotavlja zanesljivo delovanje storitve med celotnim časom uporabe.
Zavarovanje za dolgotrajno oskrbo omogoča upravičencem brezplačno uporabo storitve E-oskrba – za varnejše življenje doma. Preverite, ali ste upravičeni do brezplačne E-oskrbe.
Obiščite najbližji Telekomov center in oddajte svojo vlogo za vklop E-oskrbe.
Na info točki E-oskrba na Čopovi ulici v Ljubljani si lahko ves december ogledate in tudi preizkusite E-oskrbo ter preverite postopke za pridobitev pravice.
Pri urejanju E-oskrbe je pomembno, da si pravočasno pripravite vse potrebne dokumente in poskrbite za jasne informacije.
Obrazci za pridobitev pravice do E-oskrbe in dodatne informacije so dostopni na spletnem mestu Telekoma Slovenije na strani E-oskrbe. Preverite tudi, ali ste upravičeni do brezplačne E-oskrbe.
Odločbo CSD lahko uporabniki pošljejo osebno na prodajna mesta Telekoma Slovenije, po pošti na naslov Telekom Slovenije, d.d., Cigaletova 15, 1000 Ljubljana, ali skenirano na e-naslov ezdravje@telekom.si. Pri pošiljanju dopišite kontaktno telefonsko številko, da vas lahko kontaktirajo za ureditev naročniške dokumentacije. Za vprašanja je na voljo tudi številka 080 1213.
E-oskrba prinaša večjo varnost, večjo samostojnost in občutek povezanosti. Z novimi poenostavitvami in podaljšanim obdobjem brezplačne uporabe je proces prijaznejši kot kadarkoli prej. Svetujemo, da postopke uredite čim prej, saj boste s tem sebi ali svojim bližnjim zagotovili mirnejše, varnejše in samozavestnejše bivanje doma.