S pogovorom naredite največ
Najpomembneje pri vsem skupaj pa je, da z otrokom vzpostavite dialog, da si vzamete čas in ga seznanite z uporabo in različnimi nevarnostmi, ki jim je pri uporabi bolj izpostavljen. Kot omenjeno že na začetku, mobiteli danes še zdaleč niso več namenjeni le klicanju, temveč na primer tudi uporabi spleta, družbenih omrežij in pogovornih aplikacij. Tu pa se skrivajo virusi, sporne vsebine, spletni nasilneži in spolni plenilci, s katerimi srečanja niso najbolj prijetna. Seveda pa imajo mobiteli tudi dobre strani. Zlasti pametni mobiteli. Otrok vas lahko pokliče kadarkoli, če je to potrebno, prek pogovornih aplikacij se lahko poveže s prijatelji, s katerimi na igrišču igra nogomet, dostopa do izobraževalnih aplikacij, na spletu poišče informacijo, ki jo potrebuje pri slovenščini, in podobno.
Za varno ravnanje lahko največ naredimo s pogovori in izobraževanjem. Da, vsekakor je pomembna tudi programska oprema, ki ščiti otroka in podatke na telefonu, a vseeno je osebni pogovor tisti, ki naredi največ. Dejstvo je, da otroku ne boste mogli v nedogled braniti uporabe mobitela, saj bo ta v prihodnosti verjetno postal še bolj integralni del naših življenje. Zato je tudi pravilno, da ga z njegovim delovanjem seznanite.
Tako kot so na primer prejšnjo generacijo starši seznanjali svoje otroke z računalniki. Pravzaprav lahko potegnem precej vzporednic s preteklimi časi, ko so takratni otroci hrepeneli po drugačnih stvareh – in so jih prej ali slej tudi dobili. Bodisi so bili to igralne konzole (npr. Game Boy), televizorji, glasbeni predvajalniki bodisi kaj drugega. S stališča naštetega imajo morda mobiteli celo največjo dodano vrednost, saj ponujajo tudi izobraževalni vidik.
Še enkrat pa poudarjamo: pred nakupom predvsem temeljito razmislite, zakaj bi bilo smiselno otroku kupiti mobitel. Pomagajte si z naslednjimi usmeritvami:
- Ali otrok le želi mobitel ali ga dejansko potrebuje?
- Če ga potrebuje, zakaj ga potrebuje? Je to zato, da se vam bo javil, ko pride domov iz šole?
- Ali je vaš otrok pokazal odgovorno ravnanje na drugih področjih? Na primer pri opravljanju domače naloge?
- Kako pogosto otrok izgublja svoje stvari? V šoli redno pozablja svoja oblačila in zvezke?