Page ContentRAZVOJ IN IZOBRAŽEVANJE ZAPOSLENIHV Telekomu Slovenije posebno skrb namenjamo nenehnemu izobraževanju in razvoju zaposlenih, saj delujemo v visokotehnološki dinamični panogi, ki se nenehno razvija. Zato uvajamo inovativne pristope za opolnomočenje zaposlenih, saj se zavedamo, da bomo le z vlaganjem v znanje in razvoj kompetenc poslovno uspešni. Sodelavcem zagotavljamo spodbudno in razvojno naravnano delovno okolje, odprto za inovativnost in sodelovanje. Kot ekipa z vrhunskim znanjem, skupnimi vrednotami in cilji bomo tudi v prihodnje razvijali najsodobnejše komunikacijske storitve ter ustvarjali nove priložnosti za svoje uporabnike. Skupaj gradimo kulturo, ki temelji na sodelovanju, medsebojnem povezovanju in izmenjavi idej. Navdušujejo nas preproste rešitve, navdihujoče ideje, skrb do okolja, v katerem delujemo, varnost, ki jo zagotavljamo s svojimi storitvami, in razmišljanje, ki je drugačno od povprečnega. Izobraževanje in prenos znanja Z načrtnim izobraževanjem, usposabljanjem ter upravljanjem znanja (ustvarjanje, pridobivanje, prenos in uporaba znanja) skrbimo za osebnostni in karierni razvoj zaposlenih. Pri tem so ključni naši interni predavatelji, vrhunski strokovnjaki, ki svoje znanje in izkušnje ob poznavanju notranjih sistemov in procesov učinkovito prenašajo na sodelavce. Največ se izobražujemo s področja informacijsko-komunikacijskih tehnologij, vodenja in prodaje. Velik poudarek namenjamo tudi izobraževanju s področja varnosti in zdravja pri delu. Pri slednjem so nam na voljo tudi izobraževanja o obvladovanju stresa in preprečevanju izgorelosti. Pri izobraževanju na daljavo sledimo sodobni tehnologiji in spodbujamo uporabo rešitev, ki omogočajo preprost in časovno ugodnejši način izobraževanja. Pri tem uporabljamo tudi interni učni portal Znam!, v okviru katerega pripravljamo gradiva, omogoča pa tako izvedbo krajših e-tečajev kot možnost preverjanja znanja. Mentorstvo Zaposleni so zakladnica znanja in izkušenj, zato je pomembno, da znanje s prenosom na sodelavce ohranjamo znotraj podjetja. Še posebej to velja za ključna in strokovna znanja, ki nam zagotavljajo konkurenčno prednost in jih je težko pridobiti na trgu, saj so pridobljena z dolgoletnimi izkušnjami z delom na določenem, za podjetje specifičnem delovnem področju. Načrten razvoj, ohranjanje in nadgradnjo ključnih znanj zagotavljamo z enotnim mentorskim sistemom. V okviru tega evidentiramo strokovna in ključna znanja ter njihove nosilce, ki jih v mentorskem procesu prenašajo na prevzemnike znanj – naslednike, novozaposlene, sodelavce, ki spreminjajo svoje področje dela ali se po daljši odsotnosti ponovno vračajo na delovno mesto, dijake in študente na strokovni praksi ali na študentskem delu ter štipendiste (potencialne nove sodelavce). Poseben poudarek namenjamo prenosu znanja starejših in spodbujamo t. i. inverzno mentorstvo, ko so starejši mentorji mlajšim sodelavcem, mlajši pa starejšim. Z digitaliziranim mentorskim sistemom postopoma vzpostavljamo zemljevid znanj, gradimo bazo mentorjev in mentorirancev ter na ta način povečujemo svojo konkurenčno prednost, krepimo medsebojno povezanost, pa tudi učinkovitost zaposlenih, in ustvarjamo boljše medgeneracijsko sodelovanje. Razvoj zaposlenih Ključni in perspektivni zaposleni V okviru sistema ključnih in perspektivnih zaposlenih se osredotočamo na zaposlene, ki jih želimo zaradi njihove uspešnosti, znanj, kompetenc, ambicij in potenciala zadržati v podjetju. Ključni zaposleni so izkušeni strokovnjaki in/ali vodstveni zaposleni, ki imajo ključna znanja, so nadpovprečno delovno uspešni in imajo potencial za prevzemanje še zahtevnejših nalog. Perspektivni, mlajši zaposleni še nimajo toliko izkušenj, imajo pa visok razvojni potencial. Tako ključne kot perspektivne zaposlene opredelimo vsaki dve leti in jih vključimo v razvojno-izobraževalne programe, programe kroženja, mentorstva, senčenja in coachinga. Za vsakega pripravimo individualni razvojni načrt, ki vsebuje načrt izobraževanj, pregled strokovnega razvoja in ambicij, dodatne zadolžitve na delovnem mestu ter načrt samostojnega učenja. Razvoj vodij Učinkovitost vodij je ključna za uspešno poslovanje, saj so vodje tisti, ki s svojo vizijo, navduševanjem in razvojem pomembno vplivajo na sodelavce. V Telekomu Slovenije vodje razvijamo s pomočjo Kompetenčnega centra za vodenje, v okviru katerega smo razvili specializirane izobraževalne module. Osnovni program – Leadership Base je namenjen novim vodjam ter obsega individualne in skupinske učne pristope po metodi kombiniranega učenja, ki vključuje praktično in teoretično pridobivanje znanj ter aktivno samoučenje. V naprednem programu – Leadership Bootcamp z izkušenimi vodjami treniramo veščine vodenja in razvijamo njihove potenciale. Na najvišjem nivoju – Leadership Live interni coachi podpirajo razvoj pričakovanih kompetenc vodij. Interni coaching skupaj z drugimi programi Kompetenčnega centra za vodenje prispeva k uresničevanju želene organizacijske kulture ter poenotenju naših praks, orodij in procesov. Vodje nenehno izobražujemo ter skupaj z njimi pripravljamo izboljšave sistemov in poenostavitve procesov. Coaching Kultura coachinga v Telekomu Slovenije vključuje različne ravni delovanja. S pristopom coachinga opolnomočimo vodje in razvijamo prodajne veščine. Tako v okviru razvojno-izobraževalnega programa S.M.A.R.T. (slika 1), ki smo ga razvili sami, z zunanjimi in notranjimi coachi posebno pozornost namenjamo zagotavljanju odlične uporabniške izkušnje na vseh stičnih točkah z uporabniki naših storitev. S standardi in inovativnim pristopom gradimo ob stiku z uporabniki štiri ključne elemente: enoten pristop, dvig vrednot, razvoj kompetenc in timsko delo. Slika 1: Razvojno-izobraževalni program S.M.A.R.T. Motiviranje in nagrajevanje zaposlenih Zaposlene lahko spodbujamo na več načinov: od pohval in prevzemanja večjih odgovornosti do finančnega in nefinančnega nagrajevanja. V Telekomu Slovenije smo vzpostavili sistematičen način nagrajevanja, ki temelji na razvojno-ocenjevalnih razgovorih, ki jih opravljamo dvakrat letno. Na ta način usklajujemo individualne cilje posameznikov s poslovnimi cilji podjetja, redno spremljamo doseganje in preseganje ciljev, ki so podlaga za nagrajevanje, ter krepimo zavzetost in motivacijo zaposlenih, ki temeljita tudi na odprti in pravočasni povratni informaciji.