Komercialna sporočila so SMS-sporočila za katera plačujemo naročnino oziroma so povezana z nekaterimi storitvami in plačili.
Nekatera so koristna, nekatera zabavna, tretja potrebna za aktivacijo storitev (npr. Voyo). Včasih se zgodi, da se tudi nevede ali pomotoma naročimo na tako storitev in naročnino opazimo šele na telefonskem računu.
Kako se tega rešiti? Po zakonu mora vsak ponudnik tovrstnih storitev v vsakem sporočilu objaviti možnost odjave, pri čemer je v večini primerov dovolj, če na SMS odgovorimo z besedo STOP.
Posamezne uporabnike lahko blokiramo tudi v aplikaciji za sporočila na pametnem telefonu, vendar to ne vpliva na zaračunavanje komercialnih sporočil – ta moramo plačevati do uradnega preklica ali blokade pri operaterju. To lahko uredimo v Telekomovem centru ali s klicem na podporo na 041 700 700.
Pri tem je treba vedeti, da popolna blokada komercialnih sporočil s seboj prinese tudi nekaj drugih blokad, ki jih morda ne želimo. To namreč pomeni tudi, da ne moremo glasovati na Evroviziji in podobnih tekmovanjih, ki vključujejo televoting. Takšna blokada predstavlja tudi prepreko pri sklepanju naročnine za storitve, ki so povezane s telefonskimi ali internetnimi storitvami, kot je na primer Voyo – oziroma moramo pri sklenitvi uporabiti kreditno kartico. Prav tako ne moremo donirati sredstev prek SMS-donacij, kar je zelo pogost način zbiranja sredstev za humanitarne namene, sploh ob naravnih nesrečah.
Pomembno je tudi, da komercialna sporočila ločimo od neželenih ali škodljivih. Slednja so nadlegovanje ali poskusi vdora v naš telefon ali druge naprave. Pri teh je pomembno, da nanje ne odgovarjamo in predvsem ne odpiramo povezav. Pred škodljivimi sporočili se lahko zavarujemo z uporabo storitve Varen splet, ki zaščiti pametni telefon pred različnimi vrstami vdorov in napadov.
NOVO
Še posebej otroci hitro zaidejo na strani, ki zanje niso primerne. S storitvijo Varen splet lahko blokirate rabo interneta: