Sora 2: Konkurent Tiktoku z umetno inteligenco

Igor Harb
Igor Harb
Pred 4 urami
·
Čas branja: 4 min

Če ste v zadnjih dneh bežno spremljali družbene medije, ste lahko pomislili, da je direktor OpenAI, podjetja, ki stoji za ChatGPT, začel krasti po trgovinah...

A brez skrbi, to je samo prikaz prihodnosti video vsebin in morda tudi družabnih omrežij.

Podjetje OpenAI je te dni predstavilo svoje družabno omrežje Sora 2. To je zaenkrat na voljo zgolj s povabilom in zgolj v ZDA in Kanadi, temelji pa na zanimivem konceptu. Uporabniški vmesnik je kopija TikToka, vendar Sora 2 ni namenjena objavi videov, ki smo jih posneli, temveč videov, ki jih ustvarimo z umetno inteligenco. 

Kako deluje Sora 2

Prvi korak k uporabi je, da s snemanjem samega sebe in prebiranjem določenih fraz, ki nam jih ponudi sistem, v aplikacijo naložimo svojo podobo, ki jo lahko nato uporabimo za ustvarjanje videov s pisnimi ali glasovnimi ukazi. V nastavitvah nato določimo, če želimo, da lahko našo podobo v svojih videih uporabljajo tudi naši prijatelji – ali pa celo kdorkoli. 

Slednjo možnost je izbral ustanovitelj in direktor OpenAI Sam Altman, ki je tako postal prvi »zvezdnik« omrežja, pri čemer je bil prvi »hit«, posnetek njega na nadzornih kamerah, kako v trgovini krade grafične kartice. Video je ustvaril eden od njegovih zaposlenih, ki zaradi tega ni izgubil službe, saj so točno take vsebine tisto, kar Sora 2 potrebuje za promocijo.

Sora 2 temelji na OpenAI-jevem video generatorju Sora, ki ustvarja video na osnovi besedilnih in vizualnih ukazov in velja za eno najboljših tovrstnih orodij poleg Googlovega Veo 3. Pri OpenAI skušajo z družabnim omrežjem pridobiti čim več uporabnikov, a ga zaenkrat držijo deloma zaprtega, ker nimajo zares urejenih omejitev za avtorske pravice. 

Poleg videov v katerih smo mi in naši prijatelji, lahko namreč ustvarjamo tudi videe s fiktivnimi liki, ki jih aplikacija naredi na osnovi vnesenega ukaza. In medtem ko denimo ni mogoče narediti videa z Darthom Vaderjem ali Taylor Swift, lahko brez težav naredimo takega s Pikachujem ali katerimkoli Ghiblijevm junakom.

Seveda je med prvimi uporabniki pravo tekmovanje, kako zaobiti te omejitve, a ob trenutnem številu uporabnikov to ni še ni postalo zares razgibano. Kot poroča novinarka Wireda, je večina uporabnikov, s katerimi se je uspela povezati, dejansko zaposlenih pri OpenAI. 

Vsekakor bo zanimivo videti, kako se bo to razvilo, predvsem, ali bodo te vsebine sploh zanimive. Po drugi strani so to mnogi trdili za TikTokov format kratkih video posnetkov, pa je vseeno postal najbolj priljubljeno družbeno omrežje na planetu, tako da bomo videli, kako se vse skupaj razvije.