Poslovanje Skupine Telekom Slovenije v letu 2021
PONUDBA MOJ TELEKOM PODPORA
TLSG novice april 2022
Poslovanje Skupine Telekom Slovenije v letu 2021
Nadzorni svet Telekoma Slovenije je na svoji 18. redni seji, ki je potekala v sredo, 20. aprila 2022, potrdil Letno poročilo Skupine Telekom Slovenije in družbe Telekom Slovenije za leto 2021.

Tudi v letu 2021 je na način življenja, potrebe uporabnikov komunikacijskih storitev in poslovanje Skupine Telekom Slovenije vplivala pandemija covida-19. Kljub temu je Skupina Telekom Slovenije vseskozi skrbela za razvoj, zagotavljala nemoteno poslovanje ter nemoteno in varno delovanje storitev. Z ustrezno organizacijo dela je bilo zaposlenim zagotovljeno varno delovno okolje, s prilagoditvijo procesov pa smo vseskozi optimizirali poslovanje. Skladno s sistemom upravljanja neprekinjenega poslovanja, ki ga ima Telekom Slovenije certificiranega po standardu ISO 22301, je Telekom Slovenije usposobljen za zagotavljanje ključnih storitev in procesov tudi v izrednih okoliščinah.

Ne glede na izzive, ki jih je prinesla pandemija covida-19, je Skupina Telekom Slovenije finančno stabilna. Tako je Skupina Telekom Slovenije v letu 2021 ustvarila 653,6 milijona evrov poslovnih prihodkov, kar je skladno z načrtom in na ravni predhodnega leta. Prihodki od prodaje so dosegli 648,2 milijona evrov, čeprav je bil mednarodni govorni promet in promet od gostovanja tujih uporabnikov nižji kot v obdobju pred pandemijo. Višje prihodke kot v letu 2020 je v letu 2021 ustvarila družba IPKO Telecommunications LLC.

Na ravni Skupine Telekom Slovenije je dobiček iz poslovanja pred obrestmi, amortizacijo in davki (EBITDA) dosegel 220,8 milijona evrov, kar je za 5 % več od načrtovanega, in za 5 % več kot v letu 2020. V čistih prihodkih od prodaje je imel EBITDA na ravni skupine 34-odstotni delež. Po obračunu davka iz dobička z odloženimi terjatvami za davek je Skupina Telekom Slovenije leto 2021 zaključila s čistim dobičkom v višini 37,9 milijona evrov, kar je za 23 % več od načrtovanega, in za 52 % več kot v letu 2020. Dobiček iz poslovanja (EBIT) je v letu 2021 dosegel 51,7 milijona evrov, kar je za 21 % več kot v letu 2020.

Skupina Telekom Slovenije nenehno uvaja novosti, razvija najsodobnejše IKT-rešitve ter rešitve pametnih mest in skupnosti, je pomemben del industrije 4.0, osredotoča se na področja javne varnosti in zdravstva. V letu 2021 je bilo na ravni Skupine Telekom Slovenije za naložbe skupno namenjenih 208,2 milijona evrov. Telekom Slovenije ima največje in najsodobnejše omrežje: z omrežjem LTE/4G je družba konec leta 2021 pokrivala 96,8 % prebivalstva, z LTE-A/4G+ več kot 84 % prebivalstva, s 5G pa prek 38,8 % prebivalstva. Ob tem je družba v letu 2021 aktivno nadgrajevala in širila tudi dostopovno optično omrežje; priklop nanj je omogočila dodatnim 42.150 gospodinjstvom. Skupno Telekom Slovenije možnost priklopa na optično omrežje omogoča že več kot 411.000 oziroma več kot polovici slovenskih gospodinjstev.

V letu 2021 je Telekom Slovenije na javni dražbi za dodelitev radijskih frekvenc za zagotavljanje javnih komunikacijskih storitev končnim uporabnikom pridobil radiofrekvenčni spekter v 700 MHz FDD pasu, 700 MHz SDL pasu, 1500 MHz pasu, 2100 MHz pasu, 3600 MHz pasu in 26 GHz pasu, kar družbi omogoča nadaljevanje načrtovanega razvoja. Na ta način Telekom Slovenije tako zasebnim uporabnikom in podjetjem kot operaterjem, ki gostujejo v njegovem omrežju, tudi v prihodnje zagotavlja najnaprednejše storitve in rešitve z najboljšo uporabniško izkušnjo.

Nadzorni svet Telekoma Slovenije je skupaj z upravo družbe pripravil predlog uporabe bilančnega dobička za leto 2021. Skupščini delničarjev, ki bo 16. junija 2022, bo posredovan predlog, da se za izplačilo dividend nameni 22.745.247,00 evrov oz. 3,50 evrov bruto na posamezno delnico, kar je skladno z dividendno politiko družbe. Skupno je bilančni dobiček družbe za leto 2021 znašal 45.204.954,29 evra.

Dokumenti
Letno poročilo Skupine Telekom Slovenije in družbe Telekom Slovenije, d.d., za leto 2021
Klikni za prenos dokumenta
SPOROČILA ZA MEDIJE
1. 4. 2022
Telekom Slovenije bo do 30. septembra 2022 prenehal z uporabo mobilne tehnologije 3G, ki jo v celoti nadomeščata sodobnejši ter energetsko in tehnološko učinkovitejši 5G in 4G
3. 12. 2021
Ekskluzivno na platformi NEO: šah s šahovsko velemojstrico Lauro Unuk
POSLOVNE NOVICE
Vpliv rusko-ukrajinskega konflikta na poslovanje
V Skupini Telekom Slovenije pri svojem poslovanju nismo neposredno vezani na ruski ali ukrajinski trg, tako da zaenkrat ocenjujemo, da konflikt med navedenima državama ne bo imel pomembnega neposrednega vpliva na denarne tokove in finančne vire skupine, bomo pa občutili posredne vplive, kot so zvišanje cen energentov in elektrike. Ob tem je skupina izpostavljena posameznim tveganjem v oskrbovalni verigi, saj bo lahko prišlo do pomanjkanja določenih materialov za proizvodnjo naprav in ostalih tehničnih izdelkov, posledično pa tudi do zamud v dobavi ali višjih cen. Situacijo pozorno spremljamo in jo bomo tudi v prihodnje ter po potrebi prilagajali aktivnosti. Spremenjene globalne razmere povečujejo tveganja na področju kibernetske varnosti, zato so naše aktivnosti usmerjene v zagotavljanje najvišje stopnje varnosti, zanesljivosti, zaupnosti in obvladovanje tveganj na tem področju. V Operativnem centru kibernetske varnosti varnostne dogodke 24/7 podrobno spremljamo, analiziramo in ocenjujemo informacije, ki jih z različnih virov prejemamo glede potencialnih groženj. Na globalnem nivoju sodelujemo z različnimi organizacijami in sprejemamo dodatne ukrepe za povečevanje varnosti tako lastnih storitev kot storitev, ki jih zagotavljamo naročnikom, v stalni pripravljenosti je kibernetska odzivna skupina.
Podpis pogodbe o nakupu 100 % delnic družbe ACTUAL I.T.
Telekom Slovenije je 28. marca 2022 z družbama DBA informacijske tehnologije in DBA Group podpisal pogodbo v zvezi z nakupom 2.040.275 delnic družbe ACTUAL I.T., ki predstavljajo 100-odstotni delež družbe. Pogodba je sklenjena pod več odložnimi pogoji, ki morajo biti izpolnjeni pred zaključkom transakcije. Pričakuje se, da bo do zaključka prišlo v obdobju 6 mesecev od podpisa pogodbe. Nakup je skladen s sprejetim strateškim poslovnim načrtom Skupine Telekom Slovenije in predstavlja pomemben mejnik pri uresničevanju zastavljene strategije. Telekom Slovenije bo na ta način okrepil svoj položaj na slovenskem IKT-trgu in s pomembnimi sinergijami ustvaril temelje za nadaljnji razvoj.
Sodba in sklep Višjega sodišča v zadevi SKY NET
Telekom Slovenije je 29. novembra 2021 prejel sodbo in sklep Višjega sodišča v Ljubljani v gospodarskem sporu tožeče stranke SKY NET zoper toženo stranko Telekom Slovenije (prej Mobitel) zaradi izpolnitve pogodbe po dveh tožbah (skupaj pcto. 33 mio EUR) in zaradi ugotovitve ničnosti pogodbe po nasprotni tožbi (pcto. 25 mio EUR). S sodbo in sklepom je Višje sodišče pritožbo družbe SKY NET zavrnilo in potrdilo sodbo sodišča prve stopnje, ki je zavrnilo še preostali del podrednega tožbenega zahtevka glede izdaje naročil za gradnjo 414 baznih postaj in naročil za pridobivanje dokumentacije za 434 baznih postaj. Sodišče je tudi odločilo, da je SKY NET dolžan povrniti Telekomu Slovenije pravdne stroške v višini 39.611,52 EUR ter stroške pritožbenega postopka v višini 5.480,00 EUR. Višje sodišče je spremenilo tudi odločitev sodišča prve stopnje glede tožbenega zahtevka Telekoma Slovenije po nasprotni tožbi, ki se nanaša na ugotovitev ničnosti pogodbe. Višje sodišče je ugotovilo, da je pogodba, ki je bila med pogodbenima strankama sklenjena leta 2001, nična in brez pravnega učinka. Z odločitvijo Višjega sodišča je tako tudi podredni tožbeni zahtevek družbe SKY NET pravnomočno zavrnjen.
Vzdrževalec likvidnosti delnice TLSG
Telekom Slovenije je z borzno posredniško hišo Ilirika sklenil pogodbo za opravljanje storitev vzdrževanja likvidnosti delnice Telekoma Slovenije. Storitve po pogodbi so se začele izvajati s 1. februarjem 2022 in dopolnjujejo ostale aktivnosti družbe na področju odnosov z investitorji. Hkrati je prenehala veljati pogodba za opravljanje storitev vzdrževanja likvidnosti, ki je bila sklenjena z borznim članom Interkapital vrijednosni papiri.
Ob zaključku leta smo 30.000 evrov namenili petim organizacijam, ki pomagajo starejšim, otrokom in mladostnikom
Ob zaključku leta smo donacijo v skupni višini 30.000 evrov namenil petim organizacijam, ki pomagajo starejšim, ki živijo sami, ter otrokom in mladostnikom, ki potrebujejo rehabilitacijo, so dolgotrajno bolni ali prihajajo iz socialno nespodbudnih okolij. 10.000 evrov smo donirali projektu Botrstvo v Sloveniji in za naslednji dve leti prevzeli botrstvo 14 otrok, donacije v višini 5.000 evrov pa smo namenili Centru za izobraževanje, rehabilitacijo in usposabljanje Kamnik, Centru za usposabljanje Elvira Vatovec iz Strunjana, zavodu Zlata mreža in društvu Humanitarček.
#SkupajZaUkrajino
V Telekomu Slovenije se odgovorno odzivamo na dogajanje v našem ožjem in širšem družbenem okolju. Uvrščamo se med največje donatorje in sponzorje v slovenskem prostoru, neprizadete pa nas niso pustili niti dogodki v Ukrajini. Tako smo med 24. februarjem in 31. marcem 2022 omogočali brezplačne klice v omrežja v Ukrajini, Kulturnemu društvu Ljubljana – Kijev smo za humanitarno pomoč prebivalcem Ukrajine donirali 20.000 evrov, Slovenski karitas smo donirali 100 tabličnih računalnikov za šolanje mladih, ki so v Sloveniji našli zatočišče, pripravili smo predplačniške SIM-kartice s prednaloženim dobroimetjem, donirali IKT-opremo. V humanitarno delovanje se redno vključujejo tudi naši zaposleni; za Ukrajino smo zbrali hrano, higienske pripomočke in ostale potrebščine.
PRODAJNE NOVICE
E-oskrba je upravičencem odslej na voljo brezplačno
Ministrstvo za zdravje je na podlagi Javnega razpisa za izbor operacije »E-oskrba na domu«, ki ga je pripravilo ob podpori Službe Vlade RS za razvoj in evropsko kohezijsko politiko, za izvajalca storitve E-oskrba izbralo Telekom Slovenije s konzorcijskim partnerjem Zvezo društev upokojencev Slovenije. Slovenija je sredstva pridobila od Evropskega socialnega sklada in virov REACT-EU, skladno s tem je storitev E-oskrba za 5.000 upravičencev do 30. septembra 2023 brezplačna. E-oskrba je socialnovarstvena storitev socialnega servisa, ki starejšim, invalidom in kroničnim bolnikom omogoča samostojnejše, bolj varno in neodvisno bivanje v domačem okolju, saj zagotavlja 24-urno povezavo z asistenčnim centrom oz. zdravstvenim osebjem in organizacijo pomoči, če jo uporabniki potrebujejo.
Preberi več
NEO uporablja že več kot 130.000 uporabnikov
Decembra 2021 je minilo tri leta, odkar smo v slovenske domove vpeljali upravljanje TV-vsebin z glasom v slovenskem jeziku. V tem času je postalo glasovno upravljanje vsebin, ki jih lahko TV-gledalci iščejo tudi po vsebinah, imenu igralca, imenu TV-programa ali naslovu oddaje, serije ali filma, izjemno priljubljeno, saj platformo NEO uporablja že več kot 130.000 uporabnikov. Izkušnje kažejo, da tri četrtine TV-gledalcev glasovno upravljanje uporablja vsak dan, mesečno izrečejo že več kot 200.000 različnih ukazov, tretjina pa jih TV-vsebine spremlja »za nazaj«. Poleg upravljanja vsebin in naprav pametnega doma NEO omogoča tudi igranje iger v oblaku, pri tem pa smo se povezali z vodilnim svetovnim ponudnikom iger v oblaku, družbo Gamestream.
Preberi več
Z mobitelom Slovenci opravimo vedno več plačilnih transakcij
Uporabniki pametne mobilne denarnice VALÚ, s katero smo v letu 2019 nadgradili svoj portfelj finančnih storitev, so v letu 2021 opravili več kot 2 milijona transakcij, število uporabnikov mobilne denarnice pa se je povečalo za več kot 40 odstotkov. Tako je konec leta mobilno denarnico VALÚ uporabljalo že več kot 100.000 uporabnikov, ki lahko z mobitelom plačujejo na več kot 3000 plačilnih mestih, vključno s spletom, kjer je izjemno priljubljeno enostavno plačilo prek QR kode. Ob tem VALÚ omogoča tudi do 3.000 EUR mesečnega in 15.000 EUR letnega limita porabe.
Preberi več
Naročnikom televizije na voljo še naprednejši videopredvajalnik
V okviru platforme NEO smo naročnikom televizije omogočili še naprednejši videopredvajalnik. Uporabniki lahko tako odslej video vsebino prevrtijo s prikazom sličic, omogočen je petminutni preskok in natančno premikanje po oddajah s prikazom sličic. Poleg tega smo ljubiteljem klasične glasbe, opere in baleta zagotovili novo programsko opcijo Kultura, ki vsebuje programa Mezzo Live HD in Museum HD ter videoteko Kultura.
Preberi več
NAPOVED DOGODKOV
12. 5. 2022 Objava Nerevidiranega poročila o poslovanju Skupine Telekom Slovenije in družbe Telekom Slovenije, d.d., za obdobje januar - marec 2022
16. 6. 2022 34. skupščina delničarjev družbe
17. 6. 2022 Objava sklepov 34. skupščine delničarjev družbe
Z veseljem se bomo odzvali na vaša dodatna vprašanja, želje ali predloge, ki nam jih lahko sporočite na naslova IR@telekom.si ali PR@telekom.si.

Prijava na TLSG-novice je možna prek naše spletne strani www.telekom.si.
Sledite Telekomu Slovenije na družbenih omrežjih
                                  
080 8000
NAROČILA IN INFORMACIJE
 
info@telekom.si
IMATE VPRAŠANJE? PIŠITE NAM
To elektronsko sporočilo ste prejeli, ker ste se naročili na prejemanje TLSG novic Telekoma Slovenije.


Če v prihodnje tovrstnih obvestil ne želite prejemati, kliknite odjava.

Ogled sporočila v brskalniku
Telekom Slovenije, d.d., Cigaletova ulica 15, SI-1000 Ljubljana