Poslovanje Skupine Telekom Slovenije v prvih treh mesecih leta 2020
|
|
|
|
TLSG novice št. 2 |
maj 2020 |
|
|
|
Poslovanje Skupine Telekom Slovenije v prvih treh mesecih leta 2020
|
|
Skupina Telekom Slovenije je v prvih treh mesecih letošnjega leta skupno ustvarila 173,6 milijona evrov poslovnih prihodkov, kar je za odstotek več od doseženih v prvem tromesečju leta 2019. Čisti prihodki od prodaje so dosegli 168,6 milijona evrov.
Skupina Telekom Slovenije je v prvih treh mesecih letošnjega leta dosegla dobiček iz poslovanja pred obrestmi, amortizacijo in davki (EBITDA) v višini 56,4 milijona evrov, kar je na ravni doseženega v lanskem letu. V čistih prihodkih od prodaje je imel EBITDA na ravni Skupine Telekom Slovenije 33,4-odstotni delež, v enakem obdobju lanskega leta je bil delež 32,9-odstotni. Družba Telekom Slovenije je dosegla EBITDA v višini 49,0 milijona evrov.
Dobiček iz poslovanja (EBIT) je v obdobju od januarja do marca 2020 dosegel 14,5 milijona evrov, kar je za 23 % oz. za 2,7 milijona evrov več kot v enakem obdobju preteklega leta. Po obračunu davka iz dobička z odloženimi davki je Skupina Telekom Slovenije prvo tromesečje leta 2020 zaključila s čistim poslovnim izidom v višini 11,3 milijona evrov, kar je za 12 % oz. za 1,2 milijona evrov več kot v enakem obdobju leta 2019.
Za naložbe je Skupina Telekom Slovenije v prvih treh mesecih letošnjega leta namenila 44,5 milijona evrov.
Po tem, ko je bila v Sloveniji razglašena epidemija, smo bili priča množični hitri transformaciji dela in učenja na daljavo. Družba Telekom Slovenije se je na spremenjene razmere odzvala hitro in učinkovito. V tem obdobju se je soočala z velikimi obremenitvami omrežja ter porastom količin prometa govornih, podatkovnih in videostoritev, in sicer za več kot polovico glede na običajno situacijo. Kljub temu in ob dejstvu, da so prometne komunikacijske kapacitete omrežij omejene, je Telekom Slovenije uporabnikom zagotavljal nemoteno delovanje storitev. Delo svojih strokovnjakov je družba prilagodila tako, da je čim bolj nemoteno skrbela za nadzor delovanja omrežja, tehnično podporo uporabnikom, posebne potrebe državnih institucij in gospodarstva po večjih kapacitetah ali dodatnih storitvah, pa tudi za kibernetsko varnost, ki je v takšnih okoliščinah izrednega pomena.
Telekomovi centri so bili zaprti od 13. marca do 23. aprila, ko je Telekom Slovenije pričel z njihovim ponovnim postopnim odprtjem. V tem obdobju so se uporabniki preusmerili na digitalne kanale; tako se je prodaja izdelkov prek E-trgovine v prvih treh mesecih letošnjega leta v primerjavi z enakim obdobjem lani povečala za 38 %. Izstopalo je povpraševanje po mobilnih modemih, prenosnikih in tablicah, povečala se je tudi prodaja televizorjev, pametnih ur, robotskih sesalnikov, bele tehnike ter izdelkov za dom in gospodinjstvo.
Kakor je Skupina Telekom Slovenije najavila ob objavi letnega poročila za leto 2019, je razglašena epidemija vplivala na čiste prihodke od prodaje Telekoma Slovenije, na maloprodajnem in veleprodajnem (mednarodno področje) trgu, zaradi zastoja poslov pa tudi na druge družbe skupine. Skladno s tem je skupina takoj sprejela dodatne ukrepe in pričela z njihovim uresničevanjem z namenom dodatne optimizacije poslovanja in s tem omilitve vplivov na njeno poslovanje v letošnjem letu. Skupina Telekom Slovenije v prvih ocenah ocenjuje, da bo epidemija imela negativni vpliv na EBITDA skupine v višini približno 3 % glede na planiranega za leto 2020.
Skupina Telekom Slovenije je finančno stabilna, ob tem pa glede na razmere na trgu svoje poslovne aktivnosti prilagaja spremenjenim okoliščinam ter skrbno spremlja in ocenjuje tveganja na področju dobavnih verig, kreditnega tveganja, delovanja sistemov in dobičkonosnosti posameznih storitev ter sprejema ustrezne ukrepe.
Skladno z uveljavljeno korporativno prakso bomo deležnike o svojem poslovanju sproti obveščali tudi v prihodnje.
|
|
|
|
DOKUMENTI |
|
Nerevidirano poročilo o poslovanju Skupine Telekom Slovenije in družbe Telekom Slovenije, d.d., za obdobje januar-marec 2020
|
|
Gradivo za 31. skupščino delničarjev Telekoma Slovenije, d.d.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
31. skupščina delničarjev
|
31. skupščina delničarjev družbe bo 5. junija ob 14. uri. Čistopis dnevnega reda in gradiva so delničarjem na voljo na AJPES-u, na spletnih straneh družbe (http://skupscina.telekom.si) in na borznem sistemu elektronskega obveščanja (http://seonet.ljse.si). Ob predhodni najavi so delničarjem vsa gradiva na vpogled tudi v informacijski pisarni na sedežu družbe (Cigaletova 15, Ljubljana), in sicer vsak delovni dan od 9. do 11. ure do vključno dneva skupščine.
|
|
|
|
Razvili smo aplikacijo COVID-19 za beleženje zdravstvenega stanja zaposlenih
|
Skupaj z Ministrstvom za javno upravo smo razvili aplikacijo »COVID-19/Beleženje zdravstvenega stanja zaposlenih«. Aplikacija omogoča varno in učinkovito beleženje zdravstvenega stanja zaposlenih v zdravstvenih ustanovah, ki so v stiku z bolniki. Z aplikacijo bodo zaposleni, ki so doslej podatke vpisovali na list papirja, le-te sporočali na varen in digitalen način, na tej osnovi pa bodo zdravstvene ustanove na učinkovit način izvajale ustrezne ukrepe. Če zaposleni kaže bolezenske znake virusa COVID-19, je namreč zelo pomembno, da ne pride v stik s sodelavci in pacienti oz. da ostane doma.
|
|
|
|
Brezplačno komunikacijo s svojci smo zagotovili oskrbovancem v 76 domovih za starejše
|
V obdobju razglašene epidemije smo z mobiteli za brezplačno klicno in videokomunikacijo opremili 76 domov za starejše po Sloveniji. Verjamemo, da sta nasmejan domač obraz in prijazna beseda še posebej neprecenljiva v teh izjemnih okoliščinah, v katerih smo se skupaj znašli. Zato z možnostjo brezplačne komunikacije pomagamo tudi starejšim.
|
|
|
|
Osnovnošolcem iz socialno ogroženih okolij smo omogočili mobilni dostop
|
Skupaj z Ministrstvom za izobraževanje, znanost in šport smo 300 osnovnošolcem iz socialno ogroženih okolij omogočili dostop do šolanja na daljavo. Zanje smo pripravili mobilne modeme in jim omogočili neomejen mobilni internet do konca avgusta. Upamo, da se bodo mladi tudi z našo pomočjo lažje vključili v učni proces na daljavo in ostali #povezani s sošolci in učitelji.
|
|
|
|
V obdobju razglašene epidemije so na voljo tudi svetovalci na svetovalnih telefonih
|
V obdobju razglašene epidemije tistim, ki se znajdejo v stiski – tako kot sicer skozi vse leto – nudijo pomoč tudi svetovalci na Zaupnem telefonu Samarijan in Sopotnik na številki 116 123 ter telefonu za otroke in mladostnike TOM na številki 116 111. Oba svetovalna telefona že vrsto let kot donator omogočamo v Telekomu Slovenije, v tem obdobju pa svetovalci tako pri mladostnikih kot pri ostalih posebno pozornost namenjajo pomoči pri soočanju s spremembami, ki so jih prinesli ukrepi za preprečevanje širjenja koronavirusa.
|
|
|
|
V okviru platforme #vadidoma, ki je brezplačno dostopna vsem, je na voljo že prek 100 različnih vadb
|
V okviru družbenokoristnega projekta #vadidoma so se v manj kot mesecu dni prvim osmim vaditeljem in vaditeljicam pridružili novi, tako da sodeluje že več kot 20 vaditeljev; na voljo je več kot 100 različnih vadb. Vaditelji pripravljajo vadbe, ki so razdeljene v osem sklopov, in sicer: Za ženske, Moč in krepitev, Zdrav um in telo, Za pare, Za seniorje, Za nosečnice, Mamice z malčki in Za športnike. #Vadidoma je v manj kot mesecu dni razmigal že okoli 10.000 Slovenk in Slovencev, v Telekomu Slovenije pa dostop do vadb brezplačno omogočamo vsem, tudi naročnikom drugih operaterjev.
|
|
|
|
Avtenta je uspešno opravila certificiranje za SAP-ovo rešitev SAP HEC
|
Avtenta je opravila vse potrebne certifikacijske presoje za SAP HEC. Gre za celovito storitev, s katero podjetje pridobi zanesljivost, varnost in razširljivost za celoten portfelj SAP-ovih rešitev, ki jih uporablja. Zagotavlja tako razpoložljivost aplikacij kot infrastrukture. Hkrati podjetjem omogoča hitrejše prilagajanje spremembam in uporabo tehnoloških inovacij.
|
|
|
|
|
|
Podjetjem omogočamo storitev videoidentifikacije
|
Po uveljavitvi ukrepov za preprečevanje širjenja koronavirusa se je poslovanje podjetij večinoma preselilo v digitalno okolje. Poleg potreb po večjih kapacitetah in nadgradnji obstoječih IKT-rešitev pa se je v obdobju, ko tudi večina poslovanja poteka na daljavo, izrazito povečalo povpraševanje po storitvi videoidentifikacije. Rešitev omogoča identifikacijo strank na daljavo in sklepanje poslovnih transakcij z njimi, na primer pri podpisu pogodbe in finančnih transakcijah.
|
|
|
|
|
Telekomovi centri so ponovno odprti
|
23. aprila smo ob upoštevanju vseh potrebnih preventivnih ukrepov ponovno odprli deset Telekomovih centrov po Sloveniji, in sicer v Ljubljani (Citypark), Celju (Citycenter), Kopru, Kranju, Mariboru (Europark), Murski Soboti, Novi Gorici (Kromberk), Novem mestu, Trbovljah in Velenju. 8. maja je nato zaživel najsodobnejši Telekomov center v Aleji v Ljubljani, 11. maja pa smo odprli še Telekomove centre na Ptuju, v Luciji, Postojni in Ljubljani (Ajdovščina). Prav tako so svoje trgovine ponovno odprli naši pooblaščeni prodajalci po vsej Sloveniji.
|
|
|
|
|
|
|
Nov Telekomov center Aleja
|
V petek, 8. maja, smo odprli nov Telekomov center Aleja v Ljubljani. Obstoječi in novi naročniki paketov NEO lahko do 15. maja izkoristijo možnost brezplačne izdaje NEO Smartboxa, novi naročniki mobilnih paketov Naj B in Naj C pa ob nakupu mobitela v akcijski ponudbi prejmejo 50 % popusta na mesečno naročnino. Do 31. maja je na voljo tudi 30 % popusta na dodatno opremo blagovne znamke SBS.
|
|
|
|
|
Ponovno so odprte trgovine Piranskih solin
|
V ponedeljek, 4. maja, so svoja vrata ponovno odprle trgovine Piranskih solin v Kopru, Ljubljani, na Bledu, na Leri ter v Portorožu in Piranu. Prav tako je za obiskovalce ponovno odprt Krajinski park Sečoveljske soline.
|
|
|
|
|
|
5. 6. 2020
|
31. skupščina delničarjev družbe
|
|
|
8. 6. 2020
|
Objava sklepov 31. skupščine delničarjev družbe
|
|
|
30. 7. 2020
|
Objava Poročila o poslovanju Skupine Telekom Slovenije in družbe Telekom Slovenije, d.d., za obdobje januar–junij 2020
|
|
|
|
Z veseljem se bomo odzvali na vaša dodatna vprašanja, želje ali predloge, ki nam jih lahko sporočite na naslova IR@telekom.si ali PR@telekom.si.
Prijava na TLSG-novice je možna prek naše spletne strani www.telekom.si.
|
|
Sledite Telekomu Slovenije na družbenih omrežjih
|
|
|
NAROČILA IN INFORMACIJE
|
|
|
IMATE VPRAŠANJE? PIŠITE NAM
|
|
|
To elektronsko sporočilo ste prejeli, ker ste se naročili na prejemanje TLSG novic Telekoma Slovenije.
Če v prihodnje tovrstnih obvestil ne želite prejemati, kliknite odjava.
Ogled sporočila v brskalniku
|
|
Telekom Slovenije, d.d., Cigaletova ulica 15, SI-1000 Ljubljana
|
|
|