Page Content Trajnostni razvojTrajnostni razvoj je sestavni del poslovnih procesov Telekoma Slovenije in družb v Skupini Telekom Slovenije ter ena izmed naših ključnih strateških usmeritev. Načela trajnostnega razvoja v največji možni meri vgrajujemo v svoje poslovanje, v izdelke, storitve in vsebine. Z razumevanjem medsebojne soodvisnosti in prepletenosti postavljamo v ospredje ustvarjanje ravnotežja med gospodarstvom, pridobitno dejavnostjo in civilno družbo. Pri tem nam je pri doseganju trajnostnih ciljev ključno spodbujanje k uporabniku usmerjenega poslovnega okolja, ki zaposlenim omogoča razvoj lastnih potencialov. Kot podpisniki listine Evropskega združenja telekomunikacijskih operaterjev (ETNO) smo zavezani k varovanju okolja in učinkoviti rabi energije, družbeni in korporativni odgovornosti ter odgovornemu ravnanju z zaposlenim in ranljivimi skupinami uporabnikov. Svoje trajnostne vplive skušamo približati Ciljem trajnostnega razvoja Organizacije združenih narodov (Sustainable Development Goals). Razvoj na teh področjih celostno razkrivamo v letnih poročilih, in sicer skladno z mednarodnimi standardi poročanja GRI (Global Reporting Initiative). V skladu z Uredbo (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in sveta z dne 18. junij 2020 o vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU 2019/2088 (Uredba o taksonomiji) in njenih prilog ter skladno z Delegirano uredbo Komisije 2021/2178 z dne 6. julij 2021 o dopolnitvi Uredbe o taksonomiji in smernicami Agencije za trg vrednostnih papirjev Skupina Telekom Slovenije za leto 2021 objavlja ključne kazalnike uspešnosti, ki izhajajo iz povezanih storitev z gospodarskimi dejavnostmi, ki se lahko štejejo za trajnostne. Skupina Telekom Slovenije za poslovno leto 2021 ločeno poroča kazalnike za gospodarske dejavnosti, ki so vključene v taksonomijo EU 2021, v prihodnje pa bodo kazalniki integrirani v letno poročilo Skupine Telekom Slovenije in družbe Telekom Slovenije, d.d.Poročilo Skupine Telekom Slovenije po taksonomiji EU za leto 2021 Ustvarjamo zeleno prihodnostSte vedeli, da mobiteli v Sloveniji delujejo že 30 let? V vsem tem času smo ustvarili mnogo doživetij. S tem, ko mobitele menjamo za sodobnejše in zmogljivejše, pa se nam v predalih nabirajo tisti, ki so nam že odslužili. Za to imamo okolju in čebelam prijazno rešitev. V Telekomu Slovenije skupaj z vami in Treecelet skrbimo, da bo naša skupna prihodnost še naprej zelena. VEČ Kako smo se v Telekomu Slovenije odzvali ob razglasitvi epidemije koronavirusa COVID-19 v marcu 2020?V Telekomu Slovenije smo po tem, ko se je koronavirus COVID-19 pričel širiti v Evropi, na podlagi Sistema upravljanja neprekinjenega poslovanja (SUNP), ki ga imamo vzpostavljenega za primer izrednih dogodkov in ki je certificiran po standardu ISO/IEC 22301, pričeli s pripravo aktivnosti in sprejemom prvih preventivnih ukrepov. Sprejeli smo poseben Načrt ukrepov in delovanja za primer pandemije, pri tem pa smo predvideli tudi aktivnosti v primeru aktiviranja Državnega načrta zaščite in reševanja. Skladno s SUNP smo v Telekomu Slovenije pripravljeni in usposobljeni za zagotavljanje ključnih storitev in procesov tudi v izrednih razmerah. Sistem upravljanja neprekinjenega poslovanja nam ob izrednih dogodkih, med katere sodi tudi epidemija oz. pandemija, zagotavlja ogrodje za vzpostavitev organizacijske odpornosti in zmožnosti učinkovitega odziva, pri čemer med ključne elemente poleg skrbi za zaposlene sodi varovanje interesov naših poslovnih partnerjev, uporabnikov in ostalih deležnikov. Za zagotavljanje podpore delovanju storitev imamo dodatno vzpostavljeno mrežo partnerjev, ki imajo prav tako vzpostavljene postopke neprekinjenega poslovanja za zagotavljanje podpore naši družbi. Od razglasitve epidemije smo priča množični hitri transformaciji dela in učenja na daljavo. V Telekomu Slovenije delamo vse, kar je v naši moči, da uporabnikom zagotavljamo nemoteno delovanje storitev in tehnično podporo ter se odzivamo na posebne potrebe državnih institucij in gospodarstva po večjih kapacitetah ali dodatnih storitvah. Soočamo se z velikim porastom količin prometa podatkovnih, video in govornih storitev, in sicer za več kot polovico glede na običajno situacijo, velik je tudi porast prometa pri dostopu do globalnega interneta omrežij in IPTV. Zavedamo se, da naše storitve v obdobju socialne izolacije marsikomu omogočajo edini stik z informacijami, svojci in prijatelji, tako da smo delo svojih strokovnjakov prilagodili tako, da 24 ur na dan in vse dni v tednu čimbolj nemoteno skrbimo za nadzor delovanja omrežja ter sprotno prilagajanje kapacitet. Skrbimo za zaposleneZavedamo se pomena skrbi za zdravje, varnost in ustrezno obveščenost naših sodelavk in sodelavcev še posebej v tovrstnih izrednih okoliščinah.Telekomove centre smo zaradi varovanja zdravja tako zaposlenih kot uporabnikov naših storitev zaprli 13. marca. Ob upoštevanju vseh potrebnih preventivnih ukrepov smo s 23. aprilom začeli postopno odpirati Telekomove centre po Sloveniji, z 20. aprilom pa so svoje trgovine pričeli odpirati tudi naši pooblaščeni prodajalci. Izpeljali smo množično transformacijo dela celotnega Telekoma Slovenije, tako da je velik del naših sodelavk in sodelavcev v enem dnevu nemoteno prešel na delo na daljavo. V povprečju več kot 70 % sodelavk in sodelavcev, ki jim to omogoča delovni proces, delo opravlja na daljavo. V ta namen imamo vzpostavljene tri ločene sisteme za oddaljene dostope preko različnih omrežnih infrastruktur. Z zaposlenimi redno vsakodnevno komuniciramo glede ukrepov in ključnih aktivnosti, ki potekajo na ravni družbe. Sprejeli smo preventivne ukrepe z namenom preprečevanja širjenja okužb. Sprejeli smo protokol ravnanja pri sumu okužbe in v primeru potrjene okužbe. Skrbimo za natančno redno čiščenje in razkuževanje prostorov družbe. Na vhodih v poslovne prostore so nameščena razkužilna sredstva in priporočila glede ustrezne higiene rok in kašlja. Zaposlenim smo omogočili e-tečaj Varni pred koronavirusom. Za zaposlene, ki imajo pri svojem delu stike z uporabniki in ostalimi tretjimi osebami, smo uvedli najvišjo stopnjo zaščitnih ukrepov; na voljo imajo potrebno zaščitno opremo. Starejšim od 55 let smo omogočili, da ne opravljajo dela na terenu, prav tako smo zaposlenim omogočili delo na drugem delovnem mestu ali koriščenje katere od oblik odsotnosti. Zaposlenim, ki imajo mlajše otroke, smo omogočili odsotnost zaradi varstva otrok. Vsa imena zaposlenih smo povezali v video, s čimer smo zaposlenim sporočili, da tudi na ta način ostajamo #povezani. Vsem zaposlenim smo za čas trajanja epidemije mobilni paket nadgradili z dodatnimi 50 GB prenosi podatkov. Dodatni zakup velja v omrežju Telekoma Slovenije. Na ta način ostajamo #povezani, hkrati pa lahko zaposleni delijo gigabajte s svojimi najbližjimi in tako skrbijo, da so povezani tudi oni. Glede na potrebe delovnega procesa zaposleni, ki imajo potrebno znanje in kompetence, pomagajo sodelavcem na drugih delovnih mestih. Za medsebojno poslovno komunikacijo uporabljamo sodobna digitalna orodja in ostale digitalne oblike komunikacije. Skrbimo za redna izobraževanja in razvoj; aktivnosti izvajamo prek digitalnih kanalov. Zaposlenim smo omogočili sodelovanje na e-tečajih glede soočanja s koronavirusom, stresom oz. negotovostjo, ki ga je prinesel v naša življenja, pa tudi, kako ostati pozitiven v času, ko se nam je življenje zaradi razglašene epidemije postavilo na glavo. V družbi imamo od leta 2017 na voljo brezplačni Modri telefon, ki je namenjen svetovanju zaposlenim ob različnih stiskah. Poleg običajnega termina smo v obdobju razglašene epidemije omogočili še dodaten termin. #ostanidomaSkrbimo za uporabnike24 ur na dan in vse dni v tednu skrbimo za nemoteno delovanje omrežja in storitev.Podjetjem smo zagotovili dodatne kapacitete in jim nadgradili obstoječe IKT-rešitve. Poskrbeli smo za posebne potrebe državnih organov. Po tem, ko smo skupaj s partnerji v letu 2019 razvili in predstavili tehnološko rešitev za telemedicinsko obravnavo bolnikov s kroničnimi boleznimi na daljavo, smo za potrebe spremljanja bolnikov s koronavirusom rešitev skupaj z UKC Ljubljana nadgradili tako, da zdravstvenemu osebju omogoča njihovo spremljanje na daljavo. Skupaj z Ministrstvom za javno upravo smo razvili aplikacijo »COVID-19 / Beleženje zdravstvenega stanja zaposlenih«. Aplikacija omogoča varno in učinkovito beleženje zdravstvenega stanja zaposlenih v zdravstvenih ustanovah, ki so v stiku z bolniki. Z aplikacijo bodo zaposleni, ki so doslej podatke vpisovali na list papirja, le-te lahko sporočali na varen in digitalen način, na osnovi prejetih podatkov pa bodo zdravstvene ustanove na učinkovit način izvajale ustrezne ukrepe. Če zaposleni kaže bolezenske znake COVID-19, je namreč zelo pomembno, da ne pride v stik s sodelavci in pacienti oz. da ostane doma.Za poslovne uporabnike izvajamo izobraževanja prek spleta. Podjetjem smo omogočili hitro implementacijo storitve videoidentifikacije in digitalnega podpisa. Videoidentifikacija je storitev Telekoma Slovenije, ki omogoča identifikacijo strank na daljavo in sklepanje poslovnih transakcij z njimi, na primer pri podpisu pogodbe in finančnih transakcijah. Stranka namreč s storitvijo Videoidentifikacije pridobi e-identiteto, s katero lahko varno dostopa do različnih storitev ter digitalno upravlja transakcije s podjetjem, ki to možnost omogoča. Poslovanje na daljavo z identifikacijo prek storitve Videoidentifikacija Telekom Slovenije uporablja pri poslovanju z uporabniki pametne denarnice VALÚ, storitev pa uporabljajo tudi nekatere zavarovalnice in borzno posredniške družbe. Uporabnikom smo podarili mobilni prenos podatkov. TV-programske sheme smo brezplačno nadgradili s številnimi otroškimi, dokumentarnimi, poljudnoznanstvenimi, filmskimi in športnimi vsebinami. Za otroke smo za čas trajanja epidemije na NEO v sklop Otroški park dodali pet lutkovnih predstav Lutkovnega gledališča Ljubljana, in sicer Sapramiška (za otroke od 3. leta dalje), Zvezdica zaspanka (za otroke od 4. leta dalje), Štiri črne mravljice (za otroke od 3. leta dalje), Ti loviš (za otroke od 2. leta dalje) in Vihar v glavi (za starejše od 12. leta). Uporabnikom smo na voljo prek družbenih omrežij (Facebook, Instagram, Twitter), digitalnega svetovalca Maksa, kontaktnih centrov na brezplačnih številkah 080 8000 (pomoč uporabnikom) in 080 1000 (tehnična pomoč), e-naslova info@telekom.si in Mojega Telekoma. Uporabnikom smo omogočili videoklic v Telekomov center prek aplikacij Viber in WhatsApp. S pomočjo videoklica na mobitelu ali računalniku lahko uporabniki virtualno vstopijo v Telekomov center, pregledajo najnovejše mobitele in se pogovorijo z našimi svetovalci. Izberejo lahko izdelke, ki jim jih hitro in varno dostavimo na želeni naslov. Okrepili smo elektronsko poslovanje in ponudbo izdelkov v E-trgovini, ki podpirajo iniciativo #ostanidoma in uporabnikom omogočajo varne nakupe od doma. Okrepili smo ekipe kontaktnih centrov, da še hitreje odgovarjamo na klice uporabnikov. Pripravili smo več video vodnikov, s katerimi uporabnikom omogočamo, da si storitve in opremo v svojem domu namestijo sami, tehnik pa jim je za pomoč na voljo v mobilni pisarni. Na spletni strani smo zasnovali nove sklope Prodaja in podpora poslovanju na daljavo, Kako si lahko krajšate čas doma, Enostavno delo od doma in Varne povezave v službeno okolje. Pripravili smo TV oglas, s katerim sporočamo, da tudi v času trajanja epidemije ostajamo #povezani v prvem omrežju Slovenije. Uporabnike sproti obveščamo o različnih sprejetih ukrepih na ravni družbe; med drugim o delu tehnikov na terenu in o obravnavi reklamacij v času epidemije. Ker ni možnosti za skupinske vodene vadbe, smo ustvarili družbeno-koristno platformo #vadidoma, v katero povezujemo vaditelje fitnesa, funkcionalne vadbe, pilatesa in joge. Vaditelji pripravljajo vadbe za vse starostne skupine, vadbe pa so vsem brezplačno dostopne prek www.neo.io. Naročniki NEO vadbe na televiziji poiščejo tako, da preprosto rečejo »Vadi doma« ali »Vadba«. Poskrbeli smo, da naši uporabniki, ki se v Slovenijo vrnejo iz tujine, prejmejo SMS-sporočilo, s katerim Ministrstvo za zdravje RS državljane opozarja na preventivne ukrepe za zajezitev širjenja koronavirusa. Uporabnike opozarjamo na dodatno previdnost pri elektronski pošti ter na zlonamerne klice in sporočila SMS prek spleta in družbenih omrežij, saj se v času, ko jih večina dela od doma, povečujejo tudi tveganja za različne načine zlorab. Nenehno prilagajamo tudi ponudbo in storitve (npr. mobilni internet za povezljivost, dodatne programske opcije za nove naročnike NEO, z VALÚ pa spodbujamo brezstično plačevanje in pospešujemo uporabo).Smo srčni in družbeno odgovorniTudi v izrednih okoliščinah, v katerih smo se skupaj znašli, ostajamo srčni in družbeno odgovorni.Bolnišnici za ženske bolezni in porodništvo Postojna smo za novo porodno posteljo namenjeno porodnicam, ki so okužene oz. imajo sum na okužbo s Covid-19, donirali 20.000 evrov. Postojnska porodnišnica, ki je največja v zahodni in južni Sloveniji ter četrta največja porodnišnica v državi, v kateri je v lanskem letu rodilo prek 1500 mamic, je odprla posebno porodno sobo za porode nosečnic s sumom ali z dokazano okužbo s Covid-19, zanjo pa potrebuje novo sodobno porodno posteljo in drugo opremo.UKC Ljubljana in UKC Maribor smo za nakup zdravstvene opreme, ki je potrebna za zdravljenje bolnikov s koronavirusom, skupno donirali 40.000 evrov. Za zdravljenje bolnikov so ključni ventilatorji, ki zaščitijo dihalne organe bolnikov in jih oskrbujejo s čistim zrakom, ob tem pa zdravstvene ustanove potrebujejo še zaščitne maske, respiratorje, termometre, monitorje za nadzor življenjskih funkcij, pa tudi nepremočljive plašče, očala, rokavice, razkužila in ostalo opremo. Štirim humanitarnim organizacijam, ki lajšajo osamljenost in nudijo pomoč starejšim po vsej Sloveniji, smo namenili donacijo v skupni višini 20.000 evrov. Donacijo so prejele humanitarne organizacije združenje Slovenska filantropija, društvo Humanitarček, zavod za medgeneracijsko solidarnost Sopotniki in zavod Zlata mreža.Povezanost in možnost komunikacije je zelo pomembna starejšim, ki niso vsak dan s svojimi bližnjimi. Zato smo vsem domovom za starejše po Sloveniji omogočili brezplačen najem treh mobitelov s storitvami, ki omogočajo uporabo najbolj aktualnih aplikacij za klicno in video komunikacijo. Verjamemo, da sta nasmejan domač obraz in prijazna beseda še posebej neprecenljiva v teh izjemnih okoliščinah, v katerih smo se vsi skupaj znašli. V sodelovanju z Ministrstvom za izobraževanje, znanost in šport smo pripravili mobilne modeme in zagotovili brezskrben dostop do mobilnega interneta za učence iz socialno ogroženih okolij. V sodelovanju z Mestno občino Ljubljana smo za vsako izmed ljubljanskih osnovnih šol pripravili po 10 kod za dostop do omrežja WiFree za učence, ki tovrsten dostop potrebujejo. Skupaj s partnerji smo bolnikom v Kliniki Golnik zagotovili brezplačno uporabo Infotainment sistema. V dneh, ko se v največji možni meri držimo načela #ostanidoma, pomoč tistim, ki se znajdejo v stiski, tako kot sicer skozi vse leto, nudijo tudi svetovalci na Zaupnem telefonu Samarijan in Sopotnik na številki 116 123 in TOM telefonu za otroke in mladostnike na številki 116 111. Oba svetovalna telefona že vrsto let kot donator omogočamo v Telekomu Slovenije. Sodelovali smo in sodelujemo tudi v številnih manjših iniciativah, v katerih po svojih najboljših močem pomagamo tistim, ki potrebujejo našo pomoč. Naše temeljno vodilo pri uresničevanju odgovornega odnosa do naravnega okolja je daljnosežno omogočiti sodelavcem, uporabnikom in drugim deležnikom zdrav način življenja, skladno z načeli trajnostnega razvoja. Okoljske cilje tesno povezujemo z rednim poslovanjem, izvajamo številne dejavnosti za zmanjševanje porabe energije in omejevanje emisij v okolje.