Vsebina košarice

Vaša košarica je prazna.

Cena

Kako se znajti z novo podobo Gmaila

Igor Harb
Igor Harb
Pred 493 dnevi
·
Čas branja: 4 minute
·
Poslušaj vsebino

Nedavno je Gmail, najbolj priljubljeni ponudnik spletne e-pošte, nekoliko prenovil uporabniški vmesnik, da je izpostavil nekatere nove storitve, predvsem pa je med uporabnike vnesel zmedo. Oglejmo si nekatere novosti in kako se nanje navaditi.

Preden se lotimo novosti, je treba izpostaviti, da je prejšnji uporabniški vmesnik še zmeraj na voljo in privzet, dokler ne izberete novega. Če ste novega že izbrali in vam ni všeč, kliknite na ikono kolesca in izberite »Nazaj v izvirni Gmailov pogled« (Go back to the original Gmail view) in spet bo vse po starem; vsaj dokler se Google še odloči podpirati obe različici. V času pisanja vsi uporabniki še niso prejeli povabila za preklop na nov vmesnik, tako da v tem primeru pač počakajte na obvestilo. Uporabniki poslovnih računov Google Workspace so nov vmesnik dobili že pred časom, zdaj pa ga dobivajo še uporabniki običajnih računov.

Google New 1

Zdaj pa k novostim. Ključna sprememba je v levi vrstici, kjer je večji poudarek na dodatnih storitvah, ki niso e-pošta. Funkcija takojšnjega sporočanja, zdaj imenovana Chat, je že več kot desetletje del funkcionalnosti Gmaila, vendar je bistveno manj popularna kot konkurenčni Facebook Messenger, Apple iMessage, Viber ali WhatsApp. To seveda ni ustavilo Googla, ki še naprej ne le da vztraja pri svoji rešitvi, temveč jo tudi širi s sodobnimi funkcionalnostmi za skupinsko delo (Spaces) in videokonference (Meet). Nekatere od rešitev so bile na voljo že prej, tudi pod drugimi imeni, a zdaj je vse del Gmaila, skupaj s koledarjem, dokumenti, stiki in ostalim. Na desni strani imamo stolpec s povezanimi storitvami: koledarjem, zapiski, opravili in imenikom, do vseh Googlovih storitev pa dostopamo s klikom na ikono s 3x3 pikami poleg ikone koleščka.

Skratka, v levem stolpcu lahko izberemo, če želimo delati z e-pošto (Mail) ali katero od drugih funkcionalnosti in sicer tako da bodisi kliknemo na ikono s črticami zgoraj levo ali pa puščico podržimo nad posamezno ikono storitve. Takrat se odpre dodaten stolpec, ki ponudi dostop do storitve, kar pri Mailu pomeni možnost priprave novega sporočila, seznam map (Prejeto, Z zvezdico …) in oznak. S ponovnim pritiskom na ikono s črticami ali umikom puščice se Mail odpre nazaj čez razpoložljiv prostor. Tega je zaradi desne vrstice v novem pogledu malenkost manj kot v prejšnjem, sicer pa je vse videti zelo podobno, enake so tudi možnosti prilagajanja.

2Google New 2

Tega se lotimo s pritiskom na ikono koleščka, ki odpre nastavitve v stolpcu na desni. Prikaz količine besedila iz posameznih sporočil nastavimo z Gostoto (Density), kjer izbiramo med Privzeto, Normalno in Visoko (Default, Normal, High), pri čemer prva možnost prikaže v vrstici imena pošiljateljev v posameznemu pogovoru, Zadevo in če je prostor še začetek sporočila, v ločeni vrstici pa imena priponk. V Normalnem pogledu je samo prva vrstica, priponke pa označuje ikona sponke, v Visokem je vse še bolj stisnjeno, da znotraj ene strani dobimo več sporočil. Izbiramo lahko temo, kjer lahko za podlago dodamo sliko ali vzorec, pod tem pa različni načini sortiranja sporočil, ki podpira različne pristope k izboljšanju organiziranosti. Ker smo ljudje različni in imamo tudi različne pristope k produktivnosti, je morda smiselno preizkusiti te načine, da ugotovite, ali vam morda kateri od njih ustreza bolj od privzetega. Na koncu je še možnost prikaza podokna za branje, kjer lahko izbiramo, če ga želimo pod pismi, na levi strani ali bi raje bili brez.

Google Chat, Spaces in Meet so orodja za sodelovanje, Googlov odgovor na Microsoft Teams, Slack in podobno. Chat je prenovljen Hangouts in omogoča takojšnje sporočanje z enim ali več ljudmi, Spaces pa predstavlja njegovo razširitev (nekdaj poimenovano Rooms), ki podpira daljše skupinske pogovore, diskusije in razprave z več udeleženci. Meet je namenjen videokonferencam in je neposredna konkurenca Zoomu, saj ima podporo za zares velike skupine, do kar 250 govorcev in 100.000 poslušalcev. Poleg Meet nam Google ponuja video klice tudi prek storitve Duo, ki ni del Gmaila in ima v uporabniškem vmesniku bolj fokus na pogovore 1-na-1.

Če povzamemo, Gmail je (oziroma bo) drugačen, ampak še zmeraj nudi isto uporabniško izkušnjo. Tisti, ki ga uporabljajo zgolj za e-pošto, sprememb najbrž ne bodo niti opazili. Tisti, ki potrebujejo nove funkcionalnosti in sodelujejo s podjetji, ki uporabljajo Google Workspaces, pa bodo imeli zdaj vse na enem mestu.