Mobilna blagajna PANTHEON deluje izključno na napravah Android. Če jo nameravate uporabljati na tabličnih računalnikih ali pametnih mobitelih, priporočamo, da na njih teče različica Android 5.0 ali več. Popolna funkcionalnost Mobilne blagajne je odvisna od modela naprave.
Za prijavo v aplikacijo PANTHEON RA/RC lahko uporabite prednastavljeno uporabniško ime »admin«. Priporočljivo je, da ustvarite novo uporabniško ime in geslo, ki sta drugačna od privzetega.
Privzeto geslo za uporabnika »admin« je »a«. Po prijavi je priporočljivo, da ustvarite novo uporabniško ime in geslo, ki sta drugačna od privzetega.
Uporabniško ime in geslo morata biti napisana natanko tako, kot ste ju ustvarili, vključno z velikimi in malimi črkami.
V polje »Naziv podjetja« lahko vnesete ime svojega podjetja bodisi v skrajšani bodisi v daljši obliki. Obliko naziva podjetja lahko pozneje po želji tudi spreminjate.
Lokacija je mesto, kjer je registrirana licenca uporabnika. Lokacijo uporabnik prejme po navadni pošti in jo je treba ob registraciji vnesti natanko tako, kot je bila napisana.
Serijska številka je šestmestna številka licence, ki jo uporabnik prejme po elektronski pošti. Je eden izmed ključnih podatkov, potrebnih za uspešno registracijo v mobilno blagajno PANTHEON RA/RC.
Aplikacijo je možno uporabljati tudi brez internetne povezave.
V primeru izpada povezave je predvidena izdaja računa z uporabo elektronske naprave in naknadno posredovanje podatkov o računu davčnemu organu v roku dveh delovnih dni.
V primeru nedelovanja elektronske naprave (okvara, izpad električne energije) boste kot zavezanec račun lahko izdali z uporabo vezane knjige računov v skladu s členom 31.a ZDavP-2. Izdane račune iz vezane knjige računov boste nato lahko naknadno potrdili na FURS-u, pri čemer bo predpisan postopek naknadne potrditve računa. V dveh delovnih dneh od dneva prenehanja delovanja elektronske naprave morate vzpostaviti delovanje elektronske naprave in prek elektronske povezave poslati podatke o izdanih računih iz vezane knjige računov. Če iz opravičljivih razlogov ne morete vzpostaviti delovanja elektronske naprave za izdajo računov v dveh delovnih dneh, pošljite podatke o izdanih računih iz vezane knjige računov najpozneje naslednji delovni dan po prenehanju vzrokov za zamudo.
V primeru nezmožnosti povezave vaše elektronske naprave s centralnim informacijskim sistemom FURS (izpad internetne povezave, izpad centralnega informacijskega sistema FURS) boste račun izdali brez povezovanja na FURS. Račun v tem primeru ne vsebuje enkratne identifikacijske oznake računa, ampak le zaščitno oznako izdajatelja računa. Postopek potrditve takega računa bo potekal takoj, ko bo vzpostavljena povezava vaše elektronske naprave s centralnim informacijskim sistemom FURS.
Za nemoteno povezavo
priporočamo mobilni internet.
Za nastavitev tiskalnika je po uspešno opravljeni prijavi treba pritisniti na gumb »Nastavitve«. Prikaže se novo okno s splošnimi nastavitvami za mobilno blagajno PANTHEON RA/RC. Pritisnite na gumb »Tiskalnik« in odpre se okno z nastavitvami tiskalnika. Na voljo imate več vrst tiskalnikov (USB, bluetooth, Ethernet in USB Star tiskalnik). Izberite ustrezni tip tiskalnika in pritisnite na gumb »Išči tiskalnike«. Odpre se novo pojavno okno, v katerem izberite najdeni tiskalnik. V primeru, da je povezava vzpostavljena, se prikaže obvestilo »Najden tiskalnik«. Nato izberite model tiskalnika (za termične tiskalnike je priporočljiva nastavitev »POS tiskalnik 58 mm«). V primeru, da so vse nastavitve ustrezno opravljene, lahko izvedete tudi testni izpis, s katerim preverite, ali je tiskalnik ustrezno nastavljen.
Licence RA/RC so prenosljive med napravami. To pomeni, da lahko prenesete veljavno licenco z ene naprave na drugo in jo čez določen čas ponovno vrnete na prvotno napravo. Za pravilno izvedbo prenosa in poznejše pravilno delovanje previdno in natančno sledite spodnjim navodilom. V primeru nejasnosti se obrnite na podporo (pomoc@datalab.si).
Navodila
Postopek potrditve računa poteka tako, da elektronska naprava ustvari elektronsko podpisano datoteko XML s podatki o izdanem računu in jo pošlje na FURS. Informacijski sistem FURS nato poslane podatke preveri in pošlje elektronski napravi posebno enkratno identifikacijsko oznako računa, ki se izpiše na računu. Identifikacijska številka je sestavljena iz oznake poslovnega prostora zavezanca, oznake elektronske naprave za izdajo računov in zaporedne številke računa. Postopek traja približno 2 sekundi ; v tem času mora informacijski sistem davčnega organa obdelati sporočilo s podatki o računu in vrniti zavezancu sporočilo z odgovorom (čas od trenutka vstopa sporočila v informacijski sistem davčnega organa do trenutka izhoda sporočila z odgovorom iz informacijskega sistema davčnega organa). S takšnim postopkom FURS pred izdajo potrdi izdani račun. Enkratna identifikacijska številka računa, ki je izpisana na računu, dokazuje oziroma predstavlja potrdilo, da je bil račun ustrezno evidentiran na FURS-u.
Davčne blagajne so prek spleta povezane s centralnim informacijskim sistemom Finančne uprave RS, ki potrdi in shrani podatke o računih v postopku njihove izdaje v realnem času. Vsak račun o dobavah blaga in storitev pri plačilu z gotovino mora biti pred izdajo kupcu potrjen s strani FURS-a, za pridobitev potrditve pa mora zavezanec na FURS posredovati predpisane podatke o računu. Zavezanec pri tem ne sme imeti in uporabljati elektronske naprave, ki omogoča brisanje, prilagajanje, popravljanje, razveljavljanje, nadomeščanje, dodajanje, skrivanje ali kakršnokoli drugačno spreminjanje kateregakoli zapisa, shranjenega v napravi ali na drugem mediju, brez hrambe izvornih podatkov in vseh poznejših sprememb, hkrati pa mora imeti elektronska naprava vzpostavljeno elektronsko (internetno oziroma GPRS) povezavo z informacijskim sistemom FURS in omogočati podpisovanje sporočil z namenskim potrdilom.
Varnostno kopijo izdelate v meniju »Nastavitve« pod zavihkom »Varnostna kopija«. Na voljo imate tri možnosti za izdelavo varnostne kopije:
- izdelava varnostne kopije v oblaku,
- izdelava varnostne kopije lokalno, na spominsko USB-kartico naprave,
- izdelava varnostne kopije prek e-pošte.
Obnovitev podatkov iz varnostne kopije lahko izvedete s prenosom podatkov iz oblaka, lokalno s pomočjo spominske USB-kartice in s pošiljanjem prek elektronske pošte (v tem primeru si varnostno kopijo iz elektronskega sporočila lokalno shranite na napravi in nato izvedite obnovitev podatkov). Preden naredite obnovitev iz varnostne kopije, preverite datum zadnje varnostne kopije. V primeru obnovitve iz varnostne kopije boste na blagajni obnovili vse podatke, ki ste jih shranili do datuma varnostne kopije.
V meniju »Šifranti« izberite gumb »Artikli «. V novem oknu v zgornjem desnem kotu izberite gumb »Novi«, tu pa lahko vnesete naziv, šifro, enoto mere, davčno skupino, aktivnost izdelka, ceno, minimalno zalogo, privzeto količino in tip izdelka. Po končanem delu pritisnite gumb »Shrani«.
V meniju »Šifranti« izberite gumb »Kategorije artiklov«. V novem oknu v zgornjem desnem kotu izberite gumb »Novi«, tu pa vnesite šifro in naziv kategorije izdelka. Po končanem delu pritisnite gumb »Shrani«.
Stranko v šifrant dodate tako, da v meniju »Šifranti« izberete gumb »Partnerji«. Odpre se okno s seznamom vseh strank, v zgornjem desnem kotu zaslona pa izberete gumb »Novi«. Tu lahko vnesete podatke o novi stranki. To vključuje podatke, kot so na primer naziv stranke, aktivnost (ali je stranka aktivna ali ne), šifra, davčna številka, ime in priimek stranke, naslov (ulica, kraj, pošta, hišna številka), podatek, ali je stranka davčni zavezanec, popust in kontaktne podatke stranke.
Pri izdaji računa stranko dodate tako, da pred izvedbo plačila na spodnji levi strani zaslona izberete gumb . Odpre se novo pojavno okno za iskanje strank prek davčne številke. Če pritisnete gumb »Prekliči«, lahko stranke iščete tudi s pomočjo celotnega seznama »Partnerji«. Ko stranko najdete, jo izberite z dvakratnim pritiskom na pozicijo ali z gumbom »Izberi« (zgornji desni kot zaslona). Aplikacija vas postavi nazaj na blagajno, kjer izberete način plačila in plačate račun.
V meniju »Procesi« izberete gumb »Računi«. Odpre se novo okno s seznamom vseh zaključenih računov. Postavite se na posamezni račun. Ob pritisku se odpre novo okno s podrobnostmi računa, kjer se v zgornjem desnem kotu zaslona nahaja gumb »Storno«. Pritisnite na gumb in odpre se pojavno okno z vprašanjem, ali želite res stornirati želeni račun. Če se strinjate, pritisnete gumb »V redu« in račun se bo storniral.
Zaključek blagajne se izvede ob koncu delovnega dne ali izmene. Postopek izvedete v meniju »Procesi« s pritiskom na gumb »Zaključek blagajne« (pri tem je treba paziti, da v blagajni nimate odprtih računov, sicer postopek zaključka blagajne ne bo izveden). Ob pritisku na gumb se prikaže predogled izpisa zaključka blagajne. V spodnjem desnem kotu aplikacije nato pritisnite na gumb »Zaključek blagajne« in izvedite postopek zaključevanja blagajne.
ZDavPR določa še nekaj izrecnih izjem iz obveznosti izvajanja postopka potrjevanja računov. Taksativno so navedene dejavnosti zavezancev, ki bi sicer izpolnjevali temeljne tri pogoje za zavezanost, a niso obvezani davčno potrjevati račune. Iz izvajanja postopka potrjevanja računov so tako izvzete:
- dobave blaga, ki jih opravi davčni zavezanec, ki nima sedeža v Republiki Sloveniji in za katere se kot kraj dobave po predpisih, ki urejajo davek na dodano vrednost, šteje Republika Slovenija, če skupna vrednost teh dobav v tekočem koledarskem letu oziroma v preteklem koledarskem letu presega 35.000 eurov ali če se dobavitelj odloči, da je, ne glede na to, da vrednost njegovih dobav v tekočem koledarskem letu ne presega tega zneska, kraj teh dobav Republika Slovenija;
- dobave telekomunikacijskih storitev, storitev oddajanja ali elektronskih storitev, ki jih opravi davčni zavezanec, ki nima sedeža v Republiki Sloveniji, osebam, ki niso davčni zavezanci, po predpisih, ki urejajo davek na dodano vrednost;
- kontinuirane dobave blaga in storitev naročniku v dejavnostih oskrbe z električno energijo, plinom in paro, oskrbe z vodo, ravnanja z odplakami in odpadki ter v telekomunikacijski dejavnosti, opravljenih na podlagi sklenjene pogodbe o dobavi med dobaviteljem in naročnikom, pri čemer dobavitelj račune izdaja množično, z uporabo sistema avtomatske obdelave podatkov ločeno od blagajniških mest, periodično v vnaprej dogovorjenih časovnih intervalih, za plačilo prek univerzalnega plačilnega naloga, ter se računi naročniku vročijo prek izvajalca poštnih storitev, po elektronski poti oziroma na drug primerljiv način, plačilo računa pa se izvrši naknadno, po izdaji takšnega računa, in ni neposredno povezano s posamezno dobavo blaga oziroma storitev.