SMS/MMS/WAP Telekom Slovenije prek sistema M:Vrata omogoča različne rešitve za komunikacijo z izbranimi ciljnimi skupinami. Zanje se odločajo različne organizacije z različnimi nameni, od humanitarnih organizacij in društev do klasičnih komercialnih ponudnikov, ki prek omenjenih rešitev tržijo svoje produkte in storitve. Pri tem vedno potrebujejo predhodno soglasje vsakega prejemnika teh sporočil. Telekom Slovenije je pri naročenih sporočilih SMS le ponudnik poti oz. komunikacijskega kanala, prek katerega komunicirata zunanji ponudnik in končni uporabnik. Za vse ostalo, torej vsebino, količino sporočil SMS, njihovo ceno in plačljivost, pa je odgovoren zunanji ponudnik storitve. Ponudnik storitev v celoti izvaja samostojno, sam določa pogoje uporabe storitve, ki jo nudi, in med drugim določa tudi način prijave in odjave na posamezno storitev. Sam tudi zbira prijave na svoje storitve in mora imeti ustrezno urejena vsa soglasja uporabnikov, da dovolijo uporabo svoje mobilne številke za uporabo njihove storitve. Poleg pisne prijave je zelo pogost način naročanja na komercialna sporočila SMS strinjanje oz. potrditev uporabnika prek sporočil SMS. Prijava se lahko uredi tudi z uporabo posamezne storitve, nakupom vsebine ali sodelovanjem v nagradni igri, seveda ob ustrezni potrditvi ponudnikovih pogojev uporabe. Pri tem se prepletajo različni komunikacijski kanali, od mobilnih telefonov in svetovnega spleta, do tiskanih kuponov in dopisnic. Uporabniki, ki se naročite na določeno storitev in s tem na prejemanje SMS-sporočil zunanjega ponudnika, se lahko tudi kadarkoli odjavite od njihovega prejemanja. To lahko storite sami, tako da sledite navodilom za odjavo ponudnika storitve, v primeru vprašanj pa se obrnete na ponudnika storitve. Uporabniki Telekoma Slovenije pa imate na voljo tudi enotni način odjave od tovrstnih sporočil SMS, ki smo ga razvili prav z namenom bolj pregledne in uporabnikom prijazne uporabe storitev zunanjih ponudnikov. Za odjavo storitve oz. SMS-kluba je tako dovolj, da pošljete ključno besedo STOP na samostojno številko ponudnika. Nazaj prejmete povratno SMS-sporočilo s potrditvijo odjave. Svetujemo vam, da pred sodelovanjem v tovrstnih storitvah natančno preberete splošne pogoje ponudnika storitve. V njih je ponavadi poleg opisa storitve navedena tudi cena prejetih sporočil in način odjave. Prav tako bodite pozorni na vse informacije, ki so navedene v oglasu. Priporočamo tudi, da si shranite oglas, navodila oziroma naslov spletne strani, kjer so objavljene podrobne informacije o storitvi, ki jo naročate ali uporabljate. Zadnja novost, ki smo jo dodali z namenom še večje preglednosti, je spletna razlaga postavk na telekomunikacijskem računu Telekom Slovenije. Glasovanje Glasovanje poteka v obliki televotinga na tehnologiji USSD. Največkrat se uporablja v npr. resničnostnih oddajah na TV idr. Uporabniki sprožite glas, ko vtipkate v številčnici mobilnega aparata niz številk *xxx*xy# in pritisnete tipko za vzpostavitev klica. Ob uspešnem glasovanju se vam na ekranu izpiše zahvalno sporočilo za sodelovanje. Glasovi so plačljivi. Cena glasu mora biti navedena povsod, kjer se oglašuje klicni niz za sprožitev glasu. Storitev Glasovanje (televoting) je mogoče vnaprej onemogočiti s pisnim zahtevkom. SMS-klubi Sodelovanje v plačljivem SMS-klubu je največkrat pogojeno s predhodnim sodelovanjem v SMS-storitvi v obliki nagradne igre. Uporabniki se lahko prijavite v plačljivi SMS-klub s poslanim SMS-sporočilom, izpolnjeno dopisnico, spletnim obrazcem, klicem na posebno številko. Pred dostopom do plačljive storitve morate vedno eksplicitno potrditi strinjanje s pogoji uporabe storitve. V primeru dostopa prek SMS-sporočila, spletnega obrazca in klica na posebno številko je eksplicitno potrjevanje pogojev uporabe storitve izvedeno prek poslanega SMS-sporočila, ki vsebuje pritrdilno besedo DA. Pogoji uporabe storitve vsebujejo minimalno informacijo o storitvi, ceni, periodiki pošiljanja, načinu odjave, reklamacijski kontakt. Ko je uporabnik vključen v storitev, prejme SMS-opomnik z informacijo o storitvi, ceni, periodiki pošiljanja, načinu odjave, reklamacijski kontakt. Priporočamo, da si ga shranite v svoj mobitel. Na voljo so posebni ukazi, s katerimi prek SMS-sporočil preverite morebitno vključitev v kakšno storitev oziroma kontaktne podatke o pošiljatelju SMS-sporočil s posebne SMS-številke: Poslani SMS z vsebino INFO na XXXX Samostojno številko vrne informacijo o vključenih SMS-storitvah na tej SMS-številki.Poslani SMS z vsebino POMOC na XXXX Samostojno številko vrne poslovno vizitko pošiljatelja SMS-sporočil. Primer: Če prejemate SMS-sporočila s številke 3113, lahko na navedeno številko pošljete sporočilo SMS z vsebino INFO in v povratnem sporočilu SMS pridobite informacijo, katere SMS-storitve imate na svoji mobilni številki vključene pri ponudniku storitev, ki uporablja številko 3113. Če pa na številko 3113 pošljete SMS z vsebino POMOC, v odgovor prejmete poslovno vizitko pošiljatelja SMS-sporočil, tako da veste, pri katerem ponudniku ste se na prejemanje SMS-sporočil naročili. Uporabniki se lahko kadarkoli odjavite od plačljivih SMS-klubov: Pošljete SMS-sporočilo z vsebino STOP na posebno Samostojno številko, s katere prejemate plačljiva SMS-sporočila.Pokličete v klicni center podjetja, ki pošilja SMS-sporočila, in uredite odjavo.Pokličete Center za pomoč uporabnikom Telekoma Slovenije in poskrbeli bomo za posredovanje zahteve za odjavo k pošiljatelju SMS-sporočil. Odjava prek sporočila SMS Od prejemanja sporočil SMS-klubov se lahko odjavite tudi tako, da pošljete sporočilo SMS neposredno ponudniku storitev. Če ste naročeni na več storitev istega ponudnika, lahko izbirate, ali želite preklicati prijavo zgolj na posamezno storitev ali na celoten sklop storitev, ki jih ta nudi prek sporočil SMS, poslanih z določene samostojne številke. Za odjavo posamezne storitve v sporočilo SMS vpišete ključno besedo, določeno za to storitev, in zraven dopišete besedo STOP. Ključna beseda za odjavo storitve je navedena v sporočilu SMS, ki ste ga prejeli ob prijavi na storitev, objavljena je na spletnem mestu ponudnika storitve, pridobite pa jo lahko tudi tako, da po zgoraj opisanem postopku prek sporočila SMS pridobite informacijo, na katero storitev ste se naročili. Primer: S številke 3113 prejemate sporočila SMS, ki vsebujejo dnevno vremensko napoved. Za odjavo od storitve v SMS-sporočilo napišete »VREME STOP« in ga pošljete na številko 3113. Za odjavo vseh SMS-sporočil posameznega ponudnika storitve na posamezni samostojni številki v SMS-sporočilo vpišete besedo STOP in ga pošljete na številko, s katere SMS-sporočila prejemate. Primer: S številke 3113 prejemate SMS-sporočila, ki vsebujejo dnevno vremensko napoved, vendar teh ne želite več prejemati, prav tako ne morebitnih drugih sporočil tega ponudnika, ki uporablja to samostojno številko. Za odjavo v SMS-sporočilo napišete »STOP« in ga pošljete na številko 3113.