Izguba ali kraja mobitela Mobilne komunikacijske naprave, kot so npr. mobilni telefoni, modemi, tablice, dlančniki … (v nadaljevanju mobilne naprave), so vse bolj zmogljive in hkrati ostajajo sorazmerno majhne, zato za tatove predstavljajo zelo zaželen in pogosto tudi lahek plen. Tveganje odtujitve mobilne naprave se poveča predvsem na javnih mestih, ko na to nismo posebej pozorni. Pri odtujitvi lahko utrpimo različno škodo, še posebej takrat, ko na mobilni napravi niso nastavljeni osnovni varnostni mehanizmi. Z odtujitvijo mobilne naprave lahko izgubimo tudi pomembne in zaupne podatke ali pa ti pridejo v neprave roke. Tatovi mobilnih naprav so pogosto del širše organizirane kriminalne združbe, ki lahko napravo dokaj hitro zlorabijo tudi za drage klice. Tveganje visokega stroška ob gostovanju v tujem omrežju. Tatovi vam lahko odtujijo mobilno napravo v trenutku nepazljivosti. Če odtujena mobilna naprava ni zaščitena, obstaja velika verjetnost, da se uporabi za posredovanje klicev na vnaprej dogovorjene drage mednarodne destinacije. Pri tem kriminalci na nezaščiteni mobilni napravi relativno enostavno aktivirajo funkcijo, ki v tujem omrežju s pomanjkljivimi varnostnimi mehanizmi omogoči realizacijo večjega števila vzporednih zvez (tudi nad 250), in tako v relativno kratkem času naročniku povzročijo visoke stroške, tudi več deset tisoč evrov. V Telekomu Slovenije imamo uvedene najsodobnejše varnostne mehanizme za zaščito naročnikov (med drugimi tudi za zaznavo nenavadno povečanega prometa). Če pa ukradena mobilna naprava začne klicati v omrežju tujega operaterja s pomanjkljivimi varnostnimi mehanizmi, operater pa nam posreduje informacije o opravljenih klicih z zakasnitvijo, naročnik mobilne naprave ne more biti pravočasno obveščen o visokem znesku in neželeni promet ne more biti takoj ustavljen. Zato v izogib nepotrebnim visokim stroškom uporabnikom mobilnih naprav svetujemo: Mobilno napravo imejte vedno pri sebi in pod nadzorom.Mobilna naprava (tipkovnica, zaslon) naj bo vedno zaščitena z ustreznim geslom ali vzorcem.Kartica SIM naj bo v mobilni napravi vedno zaščitena s kodo PIN. Krajo mobilne naprave takoj prijavite policiji (tudi če ste v tujini).Krajo mobilne naprave takoj prijavite tudi v Telekomov kontaktni center na številko +386 41 700 700 ali na e-naslov info@telekom.si.Spremljajte druga pomembna obvestila Telekoma Slovenije. Pogosta vprašanja Kako izvem IMEI svojega mobitela?Serijska številka (IMEI) je zapisana na embalaži mobitela, na garancijskem listu in na nalepki pod baterijo mobitela. IMEI se izpiše tudi na zaslonu mobitela po vnosu ukaza *#06#.Sem naročnik, izgubil sem svoj mobitel. Ali lahko dobim isto telefonsko številko?Blokado nam čim prej sporočite v Center za pomoč uporabnikom, da se izognete morebitnim zlorabam. Dosegljivi smo 24 ur na dan na številki 041 700 700, iz tujine +386 41 700 700, ali nam na info@telekom.si posredujte naslednje podatke:mobilno številko, ki jo želite blokiratiime in priimek oziroma naziv naročnikadavčno številko ali datum rojstva naročnikapodatke o osebi, ki javlja blokado (ime in priimek, naslov, rojstni datum, telefonska številka)kontaktno telefonsko številkopodatek o policijski postaji, če ste izgubo/krajo prijaviliSIM-kartica bo po telefonski zahtevi izključena najkasneje v 24 urah. V tem roku mora naročnik blokado potrditi pisno po faksu na številko 01 47 22 306 ali osebno v kateremkoli Telekomovem centru, kjer dobi tudi novo SIM-kartico z isto telefonsko številko (s seboj potrebuje osebni dokument s sliko).Kdo krije stroške morebitne zlorabe v primeru kraje mobitela?Uporabo SIM-kartice onemogočimo najkasneje v 24 urah po telefonski zahtevi za blokado. Morebitni stroški, nastali v času do izklopa, bremenijo naročnika.Najprej preverite, ali lahko svoj izgubljeni mobitel še najdete: Lastniki naprav Android si v animaciji oglejte, kako lahko prek Googla preprosto poiščete svoj mobitel oziroma katerokoli mobilno napravo Android. Lastniki iPhonov pa si v animaciji oglejte, kako lahko s storitvijo Find My iPhone, ki je že naložena na vašem mobitelu, preprosto poiščete svojo napravo Apple. Za dodatne informacije se lahko obrnete na Center za pomoč uporabnikom na brezplačno številko 041 700 700 ali na e-naslov info@telekom.si.