Omrežje Ali storitev LTE/4G deluje v tujini (roaming)?Telekom Slovenije svojim uporabnikom že omogoča prvo komercialno gostovanje LTE, in sicer v omrežju operaterja Hrvatski Telekom na Hrvaškem. Odslej lahko uporabniki mobilnih storitev Telekoma Slovenije tudi med gostovanjem na Hrvaškem v omrežju Hrvatskega Telekoma (omrežje z imenom HR-CRONET ali T-Mobile HR ali HT HR) izkoriščajo vse prednosti omrežja LTE. Gre za prvi unilateralni mednarodni roaming LTE Telekoma Slovenije, ki bo v prihodnje omenjeno storitev svojim uporabnikom omogočil tudi v drugih državah.Kaj pomeni tehnologija LTE/4G?LTE je kratica za Long Term Evolution in pomeni evolucijsko nadgradnjo obstoječih tehnologij mobilnih omrežij GSM/EDGE in UMTS/HSPA+.Po NMT-omrežju (1. generacija), GSM-omrežju (2. generacija) in UMTS-omrežju (3. generacija) je LTE začetek 4. generacije tehnologij mobilnih omrežij, ki prinaša občutno hitrejše in odzivnejše mobilne širokopasovne podatkovne storitve.Katere prednosti prinaša LTE/4G?Poglavitna prednost LTE-ja je v doseganju večjih hitrosti, ki teoretično znašajo do 150 Mb/s v smeri k uporabniku in do 50 Mb/s iz smeri uporabnika. V prihodnosti bodo lahko hitrosti še občutno višje.LTE bo tudi zmanjšal zaostanek (latenco oz. ping) pri paketni komunikaciji, ki v optimalnih pogojih znaša 20 ms.Storitev Hitri internet LTE/4G omogoča uporabnikom Predplačniškega Mobilnega interneta prenos podatkov v mobilnem omrežju LTE/4G, v hitrostnem razredu do 20 Mb/s v smeri k uporabniku (download) in do 5 Mb/s iz smeri uporabnika (upload).Na kateri frekvenci deluje omrežje LTE/4G?Trenutno deluje na frekvencah 800, 900, 1800 MHz in 2600 MHz.Kaj potrebujem za uporabo omrežja LTE/4G na svoji LTE-napravi?Potrebujete:ustrezno LTE-napravo (telefon, tablični računalnik, USB-modem ali MiFi-napravo),USIM-kartico,vključeno storitev Hitri internet LTE/4G ali podatkovni paket Internet LTE/4G.Kupci LTE-naprav iz naše ponudbe ste upravičeni do brezplačne zamenjave SIM-kartice z USIM-kartico, sicer se zamenjava SIM-kartice zaračuna po ceniku.S katerim naročniškim paketom lahko uporabljam storitev Hitri internet LTE/4G?Omrežje LTE/4G lahko uporabljate naročniki GSM/UMTS vseh obstoječih govornih in podatkovnih paketov, razen paketov: NMT osnovni, paket 090, paket Klicni Center, Podatkovni paket.LTE/4G je na voljo tudi uporabnikom predplačniškega Mobilnega interneta. Uporabnikom Mobi uporaba omrežja LTE/4G ni omogočena.Ali lahko preskusim LTE-napravo pred nakupom?V vseh Telekomovih centrih je na voljo LTE-naprava, ki si jo naročniki lahko izposodite za testiranje (o terminu izposoje se predhodno dogovorite po telefonu).Kateri APN lahko uporabljam za storitve LTE?Dostopna točka (APN): internetPrednosti omrežja LTE/4G lahko uporabljate tudi uporabniki s Poslovnim APN-jem.Kako je z delovanjem LTE-naprave v območjih, kjer ni pokritosti s Telekomovim omrežjem LTE/4G?Vaša LTE-naprava bo v tem primeru brez težav delovala v omrežju 2G/3G. Kakšne so tipične hitrosti, ki jih lahko dosegam v omrežju LTE/4G?Hitrosti so odvisne od mnogih dejavnikov, kot so zasedenost omrežja, kakovost signala ipd. V praksi večina uporabnikov dosega hitrosti, ki so za nekajkrat višje od hitrosti v omrežju 3G (HSPA+) in se gibljejo okoli 50 Mb/s v smeri uporabnika (Download) in okoli 20 Mb/s v smeri od uporabnika (Upload). Značilnost LTE/4G je tudi visoka odzivnost omrežja, ki se izraža v nizki latenci (ping).Kakšno je trenutno stanje pri razpisu za omrežje LTE?Razpis za LTE je v pristojnosti APEK-a. Frekvenčni pas, ki naj bi bil predmet prihodnjega razpisa (800 MHz), je za operaterje zanimiv, saj omogoča kakovostno pokrivanje območij izven mest s signalom omrežja LTE/4G.Kaj pomeni LTE Advanced?Nadaljnji razvoj LTE je opisan v standardu LTE Advanced, ki je predviden kot evolucija LTE in bo omogočal hitrosti do okoli 1 Gbit/s v smeri proti uporabniku.Kdaj boste uvedli LTE Advanced?Predvidoma v letu 2015, je pa veliko odvisno od razpoložljivosti opreme in terminalnih naprav. Kakšna je pokritost omrežja LTE/4G?Pokritost z omrežjem LTE/4G ves čas širimo. Oglejte si zemljevid pokritosti. Za dodatne informacije se lahko obrnete na Center za pomoč uporabnikom na brezplačno številko 041 700 700 ali na e-naslov info@telekom.si.