Pogosta vprašanja Fiksni internet Kakšen je postopek naročila fiksnega priključka, če nimam priključne točke?Pri povsem novem fiksnem priključku najprej vzpostavite priključno točko, ki jo lahko zagotovimo z vključitvijo univerzalne storitve (klasičnega telefonskega priključka).Vzpostavitev novega naročniškega razmerja se obračuna po veljavnem ceniku. Šele po vzpostavitvi priključne točke je mogoče preverjanje tehničnih možnosti za vključitev fiksnih storitev.V primeru, da tehnična vzpostavitev fiksne storitve po vzpostavitvi priključne točke ni mogoča, imate pravico odstopiti od naročniškega razmerja v roku do 15 dni po vzpostavitvi priključne točke. Ne izstavimo vam računa in priključno točko izključimo. V primeru, da bi bil račun izstavljen, podate reklamacijski zahtevek in denar povrnemo.Naročilo za vzpostavitev univerzalne storitve oddate na brezplačni številki 080 8000. Pri oddaji naročila pod opombe zapišete, da pogojujete vzpostavitev priključne točke z možnostjo vključitve fiksnih storitev. Po vzpostavitvi priključne točke (klasičnega telefonskega priključka) lahko naročilo za nov fiksni priključek oddate na brezplačni številki 080 8000.Kaj je ADSL? ADSL ali asimetrična digitalna naročniška linija (Asymetric Digital Subscriber Line) predstavlja sodobno modemsko tehnologijo, ki omogoča asimetrični prenos podatkov do 20 Mb/s v smeri proti naročniku in do 768 kb/s v smeri proti centrali oz. ponudnikom internetnih vsebin. Ključno je, da so količine informacij, ki potujejo od ponudnikov vsebine k uporabniku, mnogo večje kot v obratni smeri. Tak prenos podatkov je posebej primeren za uporabo interneta in multimedijskih storitev, ki zahtevajo večjo pasovno širino v smeri proti naročniku in manjšo v nasprotni smeri. Prenos podatkov je tako učinkovitejši, pasovna širina pa bolje izkoriščena. Komu je namenjen fiksni internet?Fiksni internet je v prvi vrsti namenjen zasebnim in poslovnim uporabnikom, zlasti pa posameznikom, družinam, študentom, malim in srednjim podjetjem, kakor tudi panogam z veliko poslovalnicami (turistične agencije, trgovine, banke in zavarovalnice, medicina). Internetni priključek je danes nepogrešljiv, saj omogoča hitro nalaganje spletnih strani in uporabo večpredstavnostnih storitev, uporabo telefonije in televizije prek enega priključka, naročniki pa prejmejo vse stroške na enem računu.Kaj potrebujem, če želim uporabljati fiksni internet? Za vzpostavitev fiksnega interneta potrebujete priklopno točko in potrditev, da je priklop fiksnega interneta na vaši lokaciji mogoč (preverite pri vprašanju Kakšen je postopek naročila fiksnega priključka, če nimam priključne točke?). Po vzpostavitvi povezave boste prejeli komunikacijski prehod, modem, ki deluje tudi kot brezžični usmerjevalnik, prek katerega povežete vaše naprave v omrežje. Za uporabo fiksnega interneta potrebujete napravo, ki omogoča povezavo z internetom (računalnik, tablica, pametni telefon ...). Ali lahko internetni dostop dobi vsak telefonski naročnik v Sloveniji? Ali obstajajo kakšni posebni pogoji za pridobitev priključka?Posebnih pogojev ni. Priključek lahko dobi vsak naročnik, če mu ga je le mogoče zgraditi oziroma je v njegovi bližini že zgrajeno dostopovno omrežje. Za več informacij se lahko obrnete na brezplačno telefonsko številko 080 8000. Kako poteka vklop storitev?Hitrost vklopa storitve je odvisna od tega, ali na vaši lokaciji že obstaja priključna točka (telefonska linija ali optična doza) ali jo je treba še dograditi. Če priključna točka Telekoma Slovenije obstajaO terminu obiska se dogovorite takoj ob podpisu pogodbe za naročilo storitev. Storitve Telekoma Slovenije lahko naročite v vseh Telekomovih centrih, pri pooblaščenih prodajalcih ali s klicem na številko 080 8000. Na termin izvedbe vas bomo spomnili prek SMS-a, ki ga boste prejeli en dan in eno uro pred predvidenim tehnikovim obiskom. Če vam termin ne ustreza, prek SMS-a zavrnite dogovorjeni termin, nato pa pokličite 080 8000 za rezervacijo novega termina. Na dogovorjeni dan tehnikovega obiska bodite prisotni na lokaciji. Če priključna točka Telekoma Slovenije ne obstajaV primeru, da priključne točke Telekoma Slovenije še nimate, so potrebne različne dograditve omrežja. Na hitrost dograditve omrežja vplivajo različni dejavniki, kot so zahtevnejše gradnje, postopki pridobivanja soglasij in vremenske razmere.Postopek dograditve poteka v naslednjih korakih:Obiskal vas bo tehnik oglednik, ki bo skupaj z vami preveril traso omrežja in pripravil načrt omrežja. Tehnik oglednik vas bo seznanil s tem, kje bo potekala gradnja omrežja. Poklical vas bo vodja skupine za izgradnjo in se z vami dogovoril za termin gradbenega posega dograditve omrežja. Pooblaščeni izvajalec bo naredil izkop, položil cevi ter napeljal kable od razdelilne omarice do priključne točke, kjer bo nameščen modem. Po posegu bo zemljišče vrnjeno v prvotno stanje. Ko bo priključna točka urejena, boste prejeli SMS s predvidenim terminom tehnikovega obiska, ki bo uredil priklop storitev. Če vam termin ne ustreza, pokličite 080 8000 za rezervacijo novega termina. Ne pozabite: pred prihodom tehnika, ki bo vklopil storitev, imejte pripravljeno interno inštalacijo z UTP-kabli, v bližini mesta, kjer bo priključen modem, pa mora biti električna vtičnica. Na dogovorjeni dan tehnikovega obiska bodite prisotni na lokaciji. Tehnik bo priklopil modem, vzpostavil internet in WiFi-povezavo, priklopil TV-komunikator, preveril delovanje vseh storitev in predstavil osnovne funkcionalnosti storitev.Kakšne so cene internetnih storitev?Pri oblikovanju cen smo si zastavili sprejemljivo cenovno politiko, ki večini uporabnikom, ki so na internet povezani dlje časa, omogoča cenejši dostop s precej višjo kakovostjo storitve. Uporabniki lahko ob fiksni mesečni naročnini, ki je odvisna od izbranega naročniškega paketa, neomejeno dostopajo v internet brez kakršnegakoli dodatnega stroška, hkrati pa lahko prek internetnega dostopa uporabljajo tudi IP-telefonijo in televizijo Telekoma Slovenije. Oglejte si cene.Ali je priključek ISDN pogoj za priključek fiksnega interneta?Ne. Fiksni internet imate lahko:na navadnem telefonskem priključku, na ISDN-telefonskem priključku, prek razvezane lokalne zanke ali optičnega omrežja, pri čemer ne potrebujete telefonskega priključka Telekoma Slovenije. Plačam kakšen dodatni strošek za priključitev?V ponudbi imamo dva načina priključitve:Samostojna vzpostavitev: Namestitev opreme in registracijo opravi naročnik sam. Polna vzpostavitev: Telekom Slovenije poskrbi za namestitev opreme, registracijo in preizkus delovanja. Cene posamezne vzpostavitve si lahko ogledate tukaj.Kako preselim priključek na novo lokacijo?Če želite fiksni internetni priključek preseliti na drugo lokacijo, izpolnite vlogo in jo oddajte v Telekomovem centru ali jo pošljete na naslov Telekom Slovenije, d.d., Služba za naročniške storitve, Cigaletova 15, 1000 Ljubljana, po faksu na številko 080 80 82 ali na e-naslov info@telekom.si. Kako svoje naročniško razmerje za fiksni internet prenesem na drugo osebo?Za prenos naročniškega razmerja izpolnite obrazec Prenos lastništva naročniškega razmerja, ki ga natisnete tukaj. Izpolnjeno vlogo oddajte v Telekomovem centru ali jo pošljete na naslov Telekom Slovenije, d.d., Služba za naročniške storitve, Cigaletova 15, 1000 Ljubljana, po faksu na številko 080 80 82 ali na e-naslov info@telekom.si.Koliko klicnih dostopov si lahko naredim na naročniškem razmerju za fiksni internet?Paketu pripradajo 4 klicni dostopi, ki jih lahko urejate v Mojem Telekomu.Pozabil sem svoje geslo za fiksno razmerje. Kaj zdaj?Za začasno spremembo gesla pokličite s kontaktne telefonske številke (številka, ki ste jo navedli v pogodbi) na brezplačno telefonsko številko za pomoč uporabnikom 080 1000. Ob klicu pripravite tudi uporabniško ime ali naročniško številko.Kaj je to mrežna kartica?Mrežna kartica je komunikacijska kartica, s katero smo priključeni v računalniško omrežje (npr. v nekem podjetju so vsi zaposleni z računalnikom z mrežno kartico priključeni v skupno omrežje in imajo možnost dostopa do skupnih podatkov, dokumentov in programov). Kaj je sistem EMX?Sistem EMX omogoča vključitev fiksnega interneta tudi tam, kjer ni mogoč internetni dostop prek tehnologije ADSL/VDSL. EMX omogoča koncentracijo fiksne storitve prek ene bakrene parice, kar pomeni priključitev več naročnikov prek enega para. Paket EMX je mogoče vključiti izključno na fiksni (PSTN) telefonski priključek. Omogočene so hitrosti do 512/128 kb/s ali največ do 1024/256 kb/s. Za dostop se plačuje fiksna mesečna naročnina. Naročilo paketov na tehnologiji EMX od novembra 2016 ni več mogoče.Kje lahko vidim seznam lokacij, na katerih je mogoče optično omrežje?Na zemljevidu ali na seznamu krajev poiščite svojo lokacijo.Na Telekomu Slovenije pospešeno zamenjujemo bakreno omrežje z optičnimi. Cilj zamenjave je pripeljati sodobno optično povezavo do vsakega gospodinjstva, tudi izven urbanih središč. Optične povezave zagotavljajo izjemno zanesljivo, hitro in varno uporabo fiksnih storitev, kot so internet, internetna telefonija in televizija.Z optičnim omrežjem zagotavljamo najvišjo kakovost, zanesljivost in varnost delovanja storitev. Omrežje prihodnosti vam nudi neomejene in simetrične hitrosti dostopa do interneta ter osnovo za vse sedanje in bodoče fiksne storitve.Preverite, kje gradimo optično omrežje. Kakšne so prednosti optične povezave Telekoma Slovenije?Optične povezave zagotavljajo izjemno zanesljivo, hitro in varno uporabo fiksnih storitev, kot so internet, internetna telefonija in televizija.Zakaj predlagate prenapetostno zaščito?Prenapetostna zaščita varuje komunikacijski prehod (modem) in naprave, ki so nanj neposredno povezane (TV-komunikator, računalnik …) pred nenadnimi električnimi sunki. Prenapetostna zaščita tudi v primeru prenapetostnih sunkov do uporabnika elektrika vedno prepušča le varno količino napetosti. Modem S katerimi napravami je združljiv modem za fiksni internet?Prek modema so lahko na internet povezane vse naprave, ki omogočajo povezavo prek mrežnega kabla UTP ali prek brezžičnega omrežja (računalnik, tablica, pametni telefon ...). Ali modem podpira priklop telefonskih aparatov ISDN?Modem je zasnovan za uporabo analognih telefonskih aparatov, zato priklop ISDN-aparatov ni mogoč.Ali modem deluje kot usmerjevalnik?Modem omogoča funkcijo usmerjevalnika (router) in znotraj lokalnega omrežja deluje lahko tudi kot stikalo (switch).Koliko računalnikov in koliko telefonskih aparatov lahko priklopim na modem? Ali je to odvisno od paketa?Na modem lahko priklopite štiri računalnike in dva analogna telefonska aparata. Tovarniško je modem nastavljen za delovanje dveh računalnikov in dveh televizorjev. Vhode ETH na modemu je možno nastaviti tudi za delovanje drugih omrežnih naprav (BOX, IP-telefon). Vhode ETH lahko nastavite prek portala Moj Telekom. Oglej te si navodila. Ali prek dostopovne točke za brezžični dostop delujejo tudi brezžični telefoni? Ali je možno na modem sploh priklopiti brezžični telefon?Dostopovna točka za brezžični dostop deluje na osnovi protokola 802.11 b/g, ki je nezdružljiv s komunikacijskimi standardi DECT (ipd.), na podlagi katerih delujejo običajni brezžični telefoni. Brezžični analogni telefon je možno priklopiti na modem, tako da se bazo telefona enostavno vklopi v prosti vhod za analogni telefon.Ali lahko na modem priklopim dodatne omrežne naprave, kot so na primer usmerjevalnik, stikalo ...?Da. Na modem lahko z mrežnim kablom UTP priklopite tudi druge omrežne naprave. Ali lahko nastavitve na modemu urejam sam?Nastavitve brezžične povezave in namembnosti vhodov ETH lahko urejate prek portala Moj Telekom. Oglejte si navodila. Ali posodabljate nabor omrežnih naprav? V skladu z zahtevami naročnikov in infrastrukturnimi potrebami ostaja naše podjetje v prihodnosti odprto za vpeljavo nove opreme, ki jo bo predhodno temeljito preizkusil v omrežju.Kakšna je najvišja hitrost podatkov, ki jo modem omogoča?Hitrost modema je odvisna od tehnologije internetnih storitev.Kako ponovno zaženem komunikacijski prehod - modem?Modem ponovno zaženemo tako, da ga za 15 sekund izklopimo iz električnega napajanja.Ali lahko na modem priklopim faks?Oglejte si seznam faks naprav, ki so kompatibilne z modemom. Za dodatno tehnično pomoč se obrnite na digitalnega svetovalca Maksa ali pokličite svetovalce na brezplačno številko 080 1000 ali jim pišite na tehnicna.pomoc@telekom.si.