Pogosta vprašanja Kako spremenim svoj elektronski naslov?Svoj elektronski naslov lahko spremenite na portalu Moj Telekom, v sklopu Internet > Elektronska pošta. Za spremembo kliknite Uredi, vnesite želeni e-naslov in spremembo potrdite s klikom na gumb Potrdi. Osnovni poštni predal lahko spreminjate enkrat na mesec.Kako naročim samostojen ali dodatni poštni predal? Naročniki fiksnih storitev: Za pridobitev dodatnega poštnega predala na portalu Moj Telekom > Širokopasovno razmerje > Elektronska pošta kliknite Dodaj dodatni e-naslov. Naročniki fiksnega interneta imate na voljo 3 brezplačne poštne predale. Če želite dodati brezplačni poštni predal, kliknite Dodaj Račun, izpolnite zahtevane podatke (uporabnika, uporabniško ime, geslo, želeni e-naslov in želeno geslo) in kliknite Ustvari račun. Plačljive dodatne poštne predale lahko naročite prek obrazca. Izpolnjenega pošljite na naslov Telekom Slovenije, d.d., Služba za naročniška razmerja, Cigaletova 15, 1000 Ljubljana, posredujte prek faksa na številko 080 8082 ali skeniranega na naslov info@telekom.si. Če niste naročnik fiksnih storitev:Poštni predal lahko uporabljate tudi kot samostojno storitev. Naročite jo s klicem na 080 8000 in podpišete Pogodbo za uporabo širokopasovnih storitev. Dodatni poštni predal naročite s pomočjo obrazca. Izpolnjenega pošljite na naslov Telekom Slovenije, d.d., Služba za naročniška razmerja, Cigaletova 15, 1000 Ljubljana, posredujte prek faksa na številko 080 8082 ali skeniranega na naslov info@telekom.si. Cenik je objavljen tukaj.Kako ukinem svoj dodatni poštni predal? Ukinitev dodatnega poštnega predala morate sporočiti pisno, na faks 080 80 82 ali na naš naslov: Telekom Slovenije, d.d., Služba za naročniška razmerja, Cigaletova 15, 1000 Ljubljana. V kratkem dopisu nam sporočite svoje uporabniško ime poštnega predala ali naročniško številko in datum, ko želite prekiniti razmerje. Zaželeno je, da navedete tudi razloge prekinitve, saj bomo s statistično obdelavo teh podatkov izboljšali in izpopolnili svojo ponudbo. Kje v poštnem programu lahko popravim ime za prikaz? Če uporabljate poštni odjemalec: Nastavitev spremenite v Orodja/Tools > Računi/Accounts > Pošta/Mail. Označite svoj poštni račun in kliknite Lastnosti/Properties. Pod Splošno/General popravite ime za prikaz. Nastavitve shranite s klikom V redu/OK. Če pošto spremljate prek spletne pošte (http://posta.siol.net): V Nastavitvah > Pošta > Računi > Primarne nastavitve računa izberite ime pošiljatelja za prikaz v polju "Od". Nastavitve shranite s klikom Shrani. Kaj lahko naredim, če poštni strežnik zavrača moje geslo?Z uporabniškimi podatki se poskušajte prijaviti na spletno pošto na naslovu posta.siol.net. Če bo vpis uspešen, pomeni, da sta uporabniško ime in geslo, ki ste ju vpisali, pravilna in da morate popraviti najverjetneje napačno vpisano geslo v programu za pošto. Nastavitve poštnega odjemalca si lahko ogledate tukaj, lahko pa se obrnete na našo 24-urno tehnično pomoč na brezplačni telefonski številki 080 1000, kjer vam bodo pri nastavitvah pomagali svetovalci.Poštni odjemalec javlja napako strežnika. Kaj lahko naredim?Verjetno gre le za napako pri nastavitvi strežnikov v vašem poštnem odjemalcu. Poštna strežnika za elektronsko pošto sta: pop.siol.net (POP3 - za prihajajočo pošto) in mail.siol.net (SMTP - za odhajajočo pošto). Oglejte si navodila za nastavitev poštnih odjemalcev. Lahko se obrnete tudi na našo 24-urno tehnično pomoč na brezplačni telefonski številki 080 1000.Sprejemanje pošte se ustavi pri določenem sporočilu. Kako odpravim napako?Svetujemo vam, da na strani posta.siol.net preverite sporočila, ki so na strežniku. Sporočilo, ki blokira druge, izbrišite. S tem boste omogočili dostop ostalih sporočil, ki so še vedno na strežniku.Pri pošiljanju pošte se pojavi napaka »Relaying mail is not allowed«. Pošiljanje pošte z uporabo odhajajočega poštnega strežnika SMTP mail.siol.net je zaradi varnostih razlogov mogoče samo v omrežju Telekoma Slovenije. Uporaba našega odhajajočega poštnega strežnika ni mogoča na internetni povezavi drugih internetnih ponudnikov. Svetujemo vam, da v tem primeru uporabite drug poštni strežnik (strežnik svojega ponudnika e-pošte). Kaj pomeni sporočilo »Your are over quota«?Če je vaš elektronski poštni predal zapolnjen s sporočili oz. z večjo prilogo (attachment), pojdite na spletno stran posta.siol.net. Na strani imate možnost pogledati, odgovoriti, posredovati ali izbrisati elektronsko pošto. Sporočila, ki jih boste zbrisali, se shranijo v mapo Koš, zato je treba ob izhodu izprazniti tudi to mapo. Sporočila iz mape Koš se samodejno izbrišejo po 30 dneh.Kako si lahko nastavim preusmeritev na drug elektronski naslov?Posredovanje pošte urejate v nastavitvah svojega poštnega predala na spletni strani posta.siol.net. Oglejte si navodila.Kaj je psevdonim (alias) in kako ga pridobim?Če želite svojemu elektronskemu naslovu dodati še kakšnega, je najenostavnejša rešitev psevdonim. Psevdonim ali alias je dodaten naslov vašega poštnega računa. Vsi uporabniki naših poštnih storitev imate možnost oblikovanja dodatnih dveh naslovov. Primer: elektronskemu naslovu ime.priimek@siol.net lahko dodate 2 psevdonima, ki ju poimenujete po svoji želji (psevdonim1@siol.com in psevdonim2@siol.com). Elektronsko pošto, naslovljeno na katerikoli psevdonim, boste prejeli na naslov ime.priimek@siol.net. Psevdonim ali alias se od osnovnega poštnega predala razlikuje v tem, da zanj ne prejmete svojega uporabniškega imena in gesla, temveč gre vsa pošta v skupni poštni predal. Zaradi lažjega ločevanja med poštnim predalom in psevdonimom vsem brezplačnim psevdonimom dodelimo domeno siol.com. Psevdonim si lahko oblikujete na portalu Moj Telekom, v rubriki E-pošta.Kaj je treba narediti za postavitev lastnega poštnega strežnika?Naročnik mora postaviti poštni strežnik, ki podpira pošiljanje protokola ETRN. Naročnik mora imeti lastno domeno, ki je vpisana v strežnikih DNS pri Telekomu Slovenije. Vpisan more biti tudi MX-zapis, ki pošto ustrezno usmerja.Kaj pomeni napaka »Server time-out« in kako jo lahko odpravim?V nastavitvah svojega poštnega odjemalca povečajte "server timeout" oz. iztečni čas (Orodja/Tools > Računi/Accounts > Lastnosti/Properties > Dodatno/Advanced). Ali lahko svojo elektronsko pošto pregledujem tudi prek internetnega brskalnika?Da, elektronsko pošto lahko prebirate in pošiljate prek spletne strani http://posta.siol.net.V podjetju uporabljamo NPS (navidezni poštni strežnik). Kolikšna je velikost poštnega predala?Velikost poštnega predala pri NPS-ju je 2 GB za vsak poštni predal.V podjetju se zanimamo za NPS (navidezni poštni strežnik). Nam lahko posredujete več informacij?Navidezni poštni strežnik omogoča, da podjetje samo oblikuje določeno število poštnih predalov in jim določa pravila (preusmeritev, samodejni odgovor itd.) za nižjo ceno kot pri samostojnem poštnem predalu.Koliko e-sporočil se lahko pošlje naenkrat? 1500 sporočil na uro za avtenticirane uporabnike, ki pošiljajo iz slovenskega naslovnega prostora. 100 sporočil na uro za avtenticirane uporabnike, ki pošiljajo iz tujine. 500 sporočil na uro za neavtenticirane uporabnike, od tega samo 10 sporočil na minuto. Kako veliko je lahko sporočilo, ki se pošilja prek strani http://posta.siol.net?Omejitev velikosti posamezne priloge je 65 MB. Kaj je nezaželena elektronska pošta (spam)?Spam oz. nezaželena elektronska pošta so vsa nezaželena elektronska sporočila, najpogosteje s komercialno ali drugo skrito pridobitniško naravnano vsebino, ki jih avtorji pošiljajo v e-poštne predale številnih uporabnikov.Zakaj jo dobivam?Na internetu je mogoče najti tisoče e-naslovov, kar spletnim trgovcem predstavlja edinstveno občinstvo, ki se mu ne morejo upreti. Prostranost medmrežja in zanemarljivi stroški pošiljanja e-pošte pa pošiljatelje nezaželenih sporočil spodbujajo k ustvarjanju vedno bolj obsežnih seznamov prejemnikov tovrstnih sporočil.Kaj pa nezaželena e-pošta, ki vsebuje viruse?Številni virusi so priponka elektronski pošti, ki je lahko poslana kot nezaželeno sporočilo. Te priponke ne ogrožajo vašega računalnika, če jih ne naložite. Telekom Slovenije vsem svojim naročnikom zagotavlja brezplačno protivirusno zaščito, ki vsa okužena elektronska sporočila očisti, še preden dosežejo naročnikov elektronski predal. Kako deluje zaščita pred nezaželeno elektronsko pošto, ki jo ponuja Telekom Slovenije?Sistem za zaščito pred nezaželeno elektronsko pošto na poštnem strežniku preveri dohodna sporočila, preden se ta shranijo v poštni predal. Če domneva, da so nezaželena, jih ustrezno označi ali shrani v posebno mapo.Kaj je mapa Nezaželena pošta?V mapo Nezaželena pošta prihaja nezaželena pošta, če imate označen tak način filtriranja. Mapa Nezaželena pošta je dostopna prek spletnega vmesnika za spletno pošto na naslovu http://posta.siol.net. S tem se izognete, da nezaželeno pošto prejmete v mapo Prejeto.Zakaj sporočila, ki niso nezaželena, občasno končajo v mapi Spam?Telekom Slovenije vam nudi kakovostno zaščito pred nezaželeno elektronsko pošto, a se kljub temu lahko zgodi, da se bo med nezaželenimi sporočili znašlo tudi kakšno za vas pomembno sporočilo ali pa sistem nezaželenega sporočila ne bo označil kot SPAM. Če boste naleteli na kakšno omenjenih težav, nas o tem obvestite na e-naslov antispam@siol.net. Vašo pošto bomo posredovali skrbnikom sistema za zaščito pred nezaželeno elektronsko pošto.Kako se zaščitim pred triki, ki jih uporabljajo pošiljatelji nezaželene e-pošte?Zaščito pred nezaželenimi elektronskimi sporočili vam omogoča Telekom Slovenije. Kljub temu lahko marsikaj naredite sami. Ko prejmete nezaželeno elektronsko sporočilo, ne ukrepajte prehitro, saj prenagljeni odgovori lahko stvari le še poslabšajo. Tu je le nekaj priporočljivih pravil: Nikoli ne odgovarjajte na nezaželena sporočila, četudi želite pošiljateljem le sporočiti, naj vas odstranijo s seznama naslovnikov. Tako boste le potrdili, da je vaš elektronski naslov veljaven. Najbolje je sporočilo izbrisati in nastaviti filter, ki bo v prihodnje preprečil prejemanje tovrstnih sporočil.V elektronski pošti nikoli ne pošiljajte svojih osebnih podatkov (številke kreditnih kartic, gesel ipd.). Odjavite se z vseh javno objavljenih seznamov naslovnikov. Od pošiljatelja nezaželene elektronske pošte nikoli ničesar ne kupite. Sicer boste le potrdili, da se pošiljanje tovrstne pošte splača in še - ko bodo videli, da želite nekaj kupiti, boste dobivali še več nezaželene pošte. Dvakrat premislite, preden posredujete verižna pisma ali peticije. Tovrstno masovno pošiljanje elektronske pošte je še vedno vir seznamov naslovov, ki jih lahko pozneje uporabljajo avtorji nezaželenih sporočil. Ne poskušajte se maščevati pošiljateljem nezaželene pošte s pošiljanjem množice sporočil na njihov naslov. Slednji je najverjetneje lažen ali pa pripada poštnemu predalu, za katerega se pošiljatelj nezaželene pošte sploh ne zmeni. Nikoli ne naredite seznama e-poštnih naslovov. Če ste ga že, ga ne pošiljajte po elektronski pošti. To je namreč pogosta praksa, še zlasti med neizkušenimi uporabniki.Kako se lahko izognem nezaželeni e-pošti?Velika verjetnost, da boste začeli prejemati nezaželeno elektronsko pošto, je, če: se vključite v novičarske skupine,zaupate svoj naslov spletnemu trgovcu, o katerega zanesljivosti niste prepričani,se naročite na spletno storitev.Kako izpraznim poln poštni predal? Sporočilo izbrišete tako, da ga označite in nato kliknete gumb Izbriši. Ko sporočilo izbrišete, se to prestavi v mapo Koš. Mapo Koš izpraznite z desnim klikom nanjo in izbiro možnosti Izprazni Koš. Pri pošiljanju pošte javi »Napaka: 553 Authentication is required to send mail«. Kaj to pomeni?V poštnem odjemalcu na vašem osebnem računalniku ali mobilni napravi nastavite pravilne nastavitve za pošiljanje pošte Telekoma Slovenije prek poštnega strežnika mail.siol.net. Oglejte si navodila.V primeru, da z dostopno točko Telekoma Slovenije uporabljate e-pošto drugega ponudnika (Gmail, Yahoo …), preverite, ali imate v nastavitvah strežnika SMTP vrata (port) nastavljena na 465 in vneseno uporabniško ime in geslo. Pogoj za uporabo opisanih nastavitev je, da vaš ponudnik e-pošte omogoča avtentikacijo SMTP.Kljub pravemu geslu se ne morem prijaviti v spletno pošto. Kaj naj storim?Zaradi suma zlorabe in širjenja nezaželene pošte smo začasno blokirali dostop do vašega poštnega predala. Preverite, ali imate na računalniku nameščeno ustrezno varnostno opremo, kot je Varnostni paket Kaspersky. Nato opravite spremembo gesla za poštni predal. Oglejte si navodila za spremembo gesla. Pravila pri vnosu novega gesla: vsebuje naj črke (a-z, brez šumnikov) in števila, dolžina naj bo: 6-8 znakov, geslo se mora začeti s črko in vsebovati vsaj eno število,novo geslo mora biti drugačno od obstoječega. Svetujemo tudi, da se odločite za geslo, ki ni podobno uporabniškemu imenu ali e-naslovu. Odsvetujemo uporabo gesel, kot so npr.: abc123, siol321, adsl2015 ... Ko očistite računalnik z antivirusnim programom in zamenjate geslo, vas prosimo, da nas o tem obvestite na brezplačno telefonsko številko 080 1000 ali na e-naslov tehnicna.pomoc@telekom.si. Ponovno vam bomo omogočili uporabo e-pošte.Ne morem poslati e-pošte, poštni odjemalec mi javi: Onemogočeno pošiljanje, več info na 080 1000. Kaj naj storim?Zaradi suma zlorabe in širjenja nezaželene pošte smo vam začasno onemogočili pošiljanje e-pošte. Preverite, ali imate na računalniku nameščeno ustrezno varnostno opremo, kot je Varnostni paket Kaspersky. Nato opravite spremembo gesla za poštni predal. Oglejte si navodila za spremembo gesla. Pravila pri vnosu novega gesla: vsebuje naj črke (a-z, brez šumnikov) in števila, dolžina naj bo: 6-8 znakov, geslo se mora začeti s črko in vsebovati vsaj eno število,novo geslo mora biti drugačno od obstoječega. Svetujemo tudi, da se odločite za geslo, ki ni podobno uporabniškemu imenu ali e-naslovu. Odsvetujemo uporabo gesel, kot so npr.: abc123, siol321, adsl2015 ... Ko očistite računalnik z antivirusnim programom in zamenjate geslo, vas prosimo, da nas o tem obvestite na brezplačno telefonsko številko 080 1000 ali na e-naslov tehnicna.pomoc@telekom.si. Ponovno vam bomo omogočili pošiljanje e-pošte.Kaj pomenijo kratice SMTP, POP3 in IMAP?SMTP je kratica za "Simple Mail Transfer Protocol" oz. "preprost protokol za prenašanje pošte".POP3 je kratica za "Post Office Protocol version 3" oziroma "poštni protokol, verzija 3".IMAP pa je kratica za "Internet Mail Access Protocol" oziroma "internetni protokol za dostop do pošte".Protokol SMTP se uporablja za pošiljanje e-pošte, protokola POP3 in IMAP pa za prebiranje e-pošte. Razlika med POP3 in IMAP je v tem, da pri POP3 računalnik vsakokrat pobere vso pošto s strežnika in jo prikaže šele, ko je vsa pošta že na računalniku, pri protokolu IMAP pa ostane pošta ves čas na strežniku, vsebina posameznega sporočila pa se prenese šele takrat, ko kliknete na naslov poštnega sporočila. Tako lahko npr. zelo dolga sporočila, ki jih sploh ne želite prebrati, takoj pobrišete, ne da bi čakali, da se prenesejo na vaš računalnik. Dodatna prednost protokola IMAP je še ta, da se vsa prejeta sporočila nahajajo na strežniku, do katerega lahko dostopate tudi iz drugega računalnika.Ali lahko povečam velikost poštnega predala?Poštni predal lahko brezplačno s 100 MB razširite na 1 GB (poslovni uporabniki na 2 GB). Razširite ga lahko tudi na 5 GB, 10 GB ali 20 GB. Oglejte si cenik razširitev.Oglejte si več navodil. Za dodatno tehnično pomoč se obrnite na digitalnega svetovalca Maksa ali pokličite svetovalce na brezplačno številko 080 1000 ali jim pišite na tehnicna.pomoc@telekom.si.