Poslovanje Skupine Telekom Slovenije v letu 2019
PONUDBA MOJ TELEKOM PODPORA
TLSG novice št. 1 april 2020
Poslovanje Skupine Telekom Slovenije v letu 2019
Skupina Telekom Slovenije je v letu 2019 veliko pozornosti namenjala digitalizaciji, nadaljnji optimizaciji procesov in sistemov, opolnomočenju zaposlenih ter zagotavljanju odličnosti uporabniške izkušnje. Z načrtnim vlaganjem v zanesljivo, varno in kakovostno infrastrukturo družba Telekom Slovenije ohranja položaj vodilnega ponudnika najnaprednejših tehnologij in omrežij naslednjih generacij ter komunikacijskih, varnostnih, informacijskih in multimedijskih storitev. V letu 2019 je družba Telekom Slovenije kot prvi slovenski operater svoje omrežje nadgradila s tehnologijo interneta stvari (NB-IoT), ki odpira priložnosti za razvoj inovativnih rešitev z visoko dodano vrednostjo za optimizacijo procesov, upravljanje z viri, zagotavljanje visoke stopnje varnosti, pa tudi višje kakovosti bivanja. Družba je uvajala nove napredne storitve in tehnologije, svojo infrastrukturo, znanje, izkušnje in utečene poslovne procese pa izkoriščala za razvoj celovitih IKT-rešitev in projektov.

Skupina Telekom Slovenije je v letu 2019 dosegla dobiček iz poslovanja pred obrestmi, amortizacijo in davki (EBITDA) v višini 205,4 milijona evrov, kar je za 11 % več kot v letu 2018. V čistih prihodkih od prodaje je imel EBITDA na ravni skupine 30,4-odstotni delež, medtem ko je bil ta delež v letu 2018 25,9-odstoten. Prilagojeni EBITDA Skupine Telekom Slovenije v letu 2019 znaša 212,7 milijona evrov, kar je za 2 odstotka več glede na prilagojeno leto 2018. To je v skladu z mediano spremembe prilagojenega EBITDA večjih evropskih operaterjev, ki je med leti 2019 in 2018 prav tako znašala 2 odstotka.

V letu 2019 je Skupina Telekom Slovenije ustvarila 675,4 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje. To je sicer za 6 % manj kot v letu 2018, vendar prihodki v letu 2019 ne vključujejo več prihodkov družbe Blicnet, nekoliko nižji so bili prihodki mednarodnega prometa na veleprodajnem trgu, prihodki mobilnih naročnikov ter prihodki IT blaga in licenc. Družba Telekom Slovenije je v primerjavi z letom 2018 za 39 % povečala prihodke od prodaje storitev in blaga prek e-trgovine, prav tako družba povečuje delež prihodkov na področjih e-zdravja, energetike ter finančnih in zavarovalniških storitev. Skupno je Skupina Telekom Slovenije v letu 2019 ustvarila 681,7 milijona evrov poslovnih prihodkov.

Na čisti poslovni izid je negativno vplivala odločitev Arbitražnega sodišča Mednarodne trgovinske zbornice
Skupina Telekom Slovenije bi v letu 2019 brez enkratnih dogodkov dosegla 27,4 milijona evrov čistega poslovnega izida, kar je, če primerjamo prilagojeni čisti poslovni izid, za 13 odstotkov več kot v letu 2018. Z upoštevanjem enkratnih dogodkov je doseženi čisti poslovni izid Skupine Telekom Slovenije v letu 2019 dosegel 1,2 milijona evrov, na kar je vplivala predvsem za družbo Telekom Slovenije negativna odločitev Arbitražnega sodišča Mednarodne trgovinske zbornice glede nakupa 34-odstotnega poslovnega deleža v družbi Antenna TV SL in dogodkov povezanih s to odločitvijo.

Družba Telekom Slovenije v Sloveniji ohranja vodilni tržni delež na trgu mobilne telefonije in fiksnih širokopasovnih storitev, kjer ima na mobilnem segmentu 39,9-odstotni delež, na segmentu fiksnega širokopasovnega dostopa do interneta 31,0-odstotni tržni delež, v segmentu IPTV pa 47,1-odstotni tržni delež. IPKO je na Kosovu v letu 2019 ohranil vodilni 31,4-odstotni tržni delež uporabnikov fiksnega širokopasovnega dostopa in 43,8-odstotni delež v segmentu mobilne telefonije.

Glavnina naložb namenjena širitvi dostopovnega optičnega omrežja, nadaljnji modernizaciji radijskega omrežja in razvoju storitev
V letu 2019 je Skupina Telekom Slovenije za naložbe namenila 167,8 milijona evrov. Načrtovana sredstva so bila višja, vendar je Skupina Telekom Slovenije z optimizacijo nabavnih postopkov in procesov uspela z nižjimi vlaganji uresničiti zastavljene cilje. Glavnina naložb je bila namenjena širitvi dostopovnega optičnega omrežja, nadaljnji modernizaciji radijskega omrežja ter razvoju storitev. V letu 2019 je družba Telekom Slovenije možnost priklopa na optično infrastrukturo omogočila prek 44.000 gospodinjstvom, skupno priklop na največje optično omrežje družba omogoča več kot 325.000 slovenskim gospodinjstvom. Družba Telekom Slovenije je pripravljena tudi na naslednjo generacijo mobilnih omrežij (5G), ki predstavlja evolucijski korak v razvoju in je temelj digitalne prihodnosti. 5G kot nadgradnja 4G zahteva napredno tehnologijo omrežja, pri tem pa je poleg poznavanja in testiranja opreme izjemno pomembno znanje in izpopolnjevanje strokstrokovnjakov. Družba Telekom Slovenje pametno 5G-infrastrukturo načrtuje na način, da bo lahko na njej poleg komunikacijskih storitev omogočila številna navidezna namenska omrežja za posamezne poslovne vertikale, kot so zdravje, energija, transport, tovarne, pametna mesta ipd.

Odziv na epidemijo koronavirusa COVID-19
Družba Telekom Slovenije je po tem, ko se je koronavirus COVID-19 pričel širiti v Evropi, na podlagi Sistema upravljanja neprekinjenega poslovanja (SUNP), ki ga ima vzpostavljenega za primer izrednih dogodkov in ki je certificiran po standardu ISO/IEC 22301, pričela s pripravo aktivnosti in sprejemom prvih preventivnih ukrepov. Izredni Varnostni kolegij družbe se je sestal 25. 2. 2020, družba je sprejela Načrt ukrepov in delovanja za primer pandemije, pri tem pa predvidela tudi aktivnosti v primeru aktiviranja Državnega načrta zaščite in reševanja. Skladno s SUNP je Telekom Slovenije kot del kritične infrastrukture pripravljen in usposobljen za zagotavljanje ključnih storitev in procesov tudi v izrednih razmerah.

Priča smo množični hitri transformaciji dela in učenja na daljavo, zaradi česar se družba od obdobja razglašene epidemije sooča z velikim porastom količin prometa govornih, podatkovnih in video storitev, in sicer za več kot polovico glede na običajno situacijo. Beleži tudi velik porast prometa pri dostopu do globalnega interneta omrežij in pri IPTV, kjer je izrazit porast storitve ogled nazaj in videa na zahtevo. Prometne komunikacijske kapacitete omrežij so omejene, tako da trenutna situacija predstavlja velik izziv za IKT stroko, s katerim se družba zaenkrat uspešno spopada. Omrežje Telekoma Slovenije uporablja več kot milijon uporabnikov. V situaciji, v kateri smo, je družba delo svojih strokovnjakov prilagodila tako, da čimbolj nemoteno skrbi za nadzor delovanja omrežja, tehnično podporo uporabnikom, posebne potrebe državnih institucij in gospodarstva po večjih kapacitetah ali dodatnih storitvah, pa tudi za kibernetsko varnost, ki je v takšnih okoliščinah izrednega pomena. Strokovnjaki 24 ur na dan pozorno spremljajo vsak element omrežja in ustrezno prilagajajo kapacitete, tako da družba izzive uspešno premaguje, uporabnikom pa zagotavlja nemotene storitve. Družba Telekom Slovenije v teh izjemnih okoliščinah, kolikor je to v njeni moči in skladno z zahtevami zakonodaje, zagotavlja nemotene storitve za vse uporabnike omrežij in v največji možni meri obvladuje tveganja.

Glede na negotovost trga ter dejstva, da strokovnjaki še ne morejo podati ocene, koliko časa bodo na ravni države v veljavi ukrepi za omejitev širjenja koronavirusa, Skupina Telekom Slovenije v tem trenutku ne more zanesljivo oceniti, kakšen bo vpliv razmer na njeno poslovanje. Doslej sprejeti ukrepi na ravni države so že v prvih tednih na ravni družbe Telekom Slovenije vplivali na čiste prihodke od prodaje na maloprodajnem (predvsem mobilni in fiksni segment ter IT storitve in blago) in veleprodajnem področju (mednarodno področje) ter na prihodke v nekaterih odvisnih družbah skupine zaradi zastoja poslov na trgu.

DOKUMENTI
Letno poročilo Skupine Telekom Slovenije in družbe Telekom Slovenije, d.d., za 2019
Klikni za prenos .pdf dokumenta (16,5 MB)
Sklic 31. skupščine delničarjev Telekoma Slovenije, d.d.
Klikni za prenos .pdf dokumenta (0,82 MB)
SPOROČILA ZA MEDIJE
19. 3. 2020
Telekom Slovenije pri komunikaciji s svojci pomaga oskrbovancem v domovih za starejše
16. 3. 2020
Telekom Slovenije je UKC Ljubljana in UKC Maribor za nakup ventilatorjev in druge opreme za zdravljenje bolnikov s koronavirusom doniral 40.000 evrov
4. 3. 2020
Telekom Slovenije je po mnenju Slovenk in Slovencev tudi letos najbolj zaupanja vreden med ponudniki mobilnih in internetnih storitev
14. 2. 2020
Telekom Slovenije in Iskratel bosta sodelovala pri razvoju hibridnih javno-zasebnih omrežij 4G/5G za podporo rastoče pametne industrije
11. 12. 2019
NEO je v prvem letu prejel številna svetovna priznanja in navdušil uporabnike
POSLOVNE NOVICE
Ukrepi v povezavi z epidemijo koronavirusa
Skupina Telekom Slovenije vseskozi od razglasitve epidemije koronavirusa COVID-19 aktivno spremlja situacijo in sprejema ukrepe. V Telekomu Slovenije imamo vpeljan Sistem upravljanja neprekinjenega poslovanja, ki je certificiran po standardu ISO 22031. Skladno s tem smo pripravljeni in usposobljeni za zagotavljanje ključnih storitev in procesov tudi v izrednih razmerah. Kot del kritične infrastrukture smo delo svojih strokovnjakov prilagodili tako, da čimbolj nemoteno skrbimo za nadzor delovanja omrežja, pri tem pa zagotavljamo tudi tehnično podporo uporabnikom ter posebnim potrebam državnih institucij in gospodarstva po večjih kapacitetah ali dodatnih storitvah. V teh izjemnih okoliščinah, kolikor je to v naši moči, in skladno z zahtevami zakonodaje, zagotavljamo nemoteno delovanje storitev za vse uporabnike omrežij in v največji možni meri obvladujemo tveganja.
Postopek prodaje družbe Planet TV in imenovanje direktorjev
Po tem, ko se je Nadzorni svet Telekoma Slovenije 22. januarja 2020 seznanil s pričetkom postopka za izvedbo dokapitalizacije z vstopom novega družbenika v družbo Planet TV je Telekom Slovenije dopolnil pogoje pričetega postopka, in sicer na prodajo 100 % deleža v družbi. Nadzorni svet je 19. marca 2020 podal soglasje k imenovanju mag. Simona Furlana na mesto direktorja družbe TSmedia in Sama Ošine na mesto direktorja družbe Planet TV, in sicer s 1. aprilom 2020. Družbi bosta vodila do imenovanja novega direktorja.
Sodba in sklep Višjega sodišča v Ljubljani
V Telekomu Slovenije smo 4. marca 2020 prejeli sodbo Višjega sodišča v Ljubljani, izdano 13. februarja 2020 v gospodarskem sporu tožeče stranke Telekom Slovenije zoper tožene stranke Bojan Dremelj, Dušan Mitič, Filip Ogris Martič, Željko Puljić in Darja Senica, in sicer zaradi plačila 7.635.500,00 EUR s pripadki. Sodišče je s sodbo in sklepom odločilo, da se pritožbi Telekoma Slovenije ugodi v delu, ki se nanaša na del stroškov stranskih intervenientov in je v tem delu sodbo razveljavilo, v preostalem nerazveljavljenem delu pa je pritožbo Telekoma Slovenije zavrnilo in sodbo Okrožnega sodišča v izpodbijanem delu potrdilo. Telekomu Slovenije je naložilo, da toženim strankam povrne pravdne stroške pritožbenega postopka. Telekom Slovenije prejeto sodbo in sklep proučuje, o svojih nadaljnjih postopkih v tej zadevi bomo delničarje in javnost sproti obveščali.
Sodba in sklep Okrožnega sodišča v Ljubljani
V Telekomu Slovenije smo 2. marca 2020 prejeli sodbo in sklep Okrožnega sodišča v Ljubljani v gospodarskem sporu tožeče stranke Sky net zoper Telekom Slovenije (prej Mobitel), in sicer zaradi izpolnitve pogodbe po dveh tožbah (skupaj pcto. 33 mio EUR). S sodbo in sklepom je sodišče zavrglo tako del podrednega tožbenega zahtevka družbe Sky net glede gradnje baznih postaj in priprave dokumentacije, ki se nanaša na leto 2007, kot preostali del podrednega tožbenega zahtevka glede izdaje naročil za gradnjo 414 baznih postaj in naročil za pridobivanje dokumentacije za 434 baznih postaj. Sodišče je odločilo, da je družba Sky net dolžna Telekomu Slovenije povrniti pravdne stroške v višini 30.146,32 EUR.
Pričetek postopka dolgoročnega zadolževanja
Telekom Slovenije je skladno z Uredbo o pogojih in postopkih zadolževanja pravnih oseb iz 87. člena Zakona o javnih financah na Ministrstvo RS za finance podal vlogo za izdajo soglasja k začetku postopka dolgoročnega zadolževanja v višini do 100 mio evrov. Sredstva bo družba predvidoma pridobila pri Evropski investicijski banki, za kar je slednja izkazala interes v okviru nezavezujoče ponudbe. S pridobljenimi sredstvi bo Telekom Slovenije do leta 2023 financiral širitev in nadgradnjo dostopovnega optičnega omrežja v Sloveniji, s katerim postavlja infrastrukturne temelje za prihodnje telekomunikacijske dejavnosti.
Vzdrževalec likvidnosti za delnico Telekoma Slovenije
V Telekomu Slovenije smo z borznim članom Interkapital vrijednosni papiri sklenili pogodbo za opravljanje storitev vzdrževanja likvidnosti delnice Telekoma Slovenije. Storitve po pogodbi so se pričele izvajati 3. februarja 2020 in dopolnjujejo ostale aktivnosti Telekoma Slovenije na področju odnosov z investitorji.
Nadzorni svet potrdil Strateški poslovni načrt Skupine Telekom Slovenije za obdobje 2020-2023
Nadzorni svet Telekoma Slovenije je na svoji 4. redni seji 10. decembra 2019, obravnaval in podal soglasje k Strateškemu poslovnemu načrtu Skupine Telekom Slovenije za obdobje 2020-2023. Več lahko preberete v povzetku tukaj.
PRODAJNE NOVICE
Povezujemo tudi z družbenim projektom #vadidoma
Da bomo fit tudi v dneh, ko se držimo načela #ostanidoma, smo ustvaril platformo #vadidoma, v katero povezujemo vaditelje fitnesa, funkcionalne vadbe, pilatesa in joge. Vadbe so vsem brezplačno dostopne prek www.neo.io, uporabnikom NEO pa tudi prek televizije.
Preberi več
Brezplačno smo nadgradili vse TV-programske sheme
Po tem, ko je bila zaradi koronavirusa razglašena epidemija, smo vsem svojim uporabnikom za čas trajanja epidemije brezplačno nadgradili TV-programske sheme z otroškimi, dokumentarnimi, poljudnoznanstvenimi, filmskimi in športnimi vsebinami.
Preberi več
Daljinec NEO prejel prestižno mednarodno nagrado za oblikovanje
Na tekmovanju German Design Award, ki nagrajuje pionirske rešitve s področja oblikovanja, je daljinec NEO zmagal v kategoriji izdelkov s področja zabave. Nagrada je skupen dosežek partnerjev Telekoma Slovenije in vodilnega avstrijskega podjetja na področju oblikovanja interaktivnih daljincev, ruwido.
Preberi več
Brezplačen mobilni prenos podatkov za nemoteno šolanje in delo na daljavo
Za nemoteno šolanje in delo na daljavo smo 15. marca vsem svojim naročnikom podarili doslej v marcu porabljene količine prenosa podatkov in stanje vrnil na prvi dan v mesecu.
Preberi več
NAPOVED DOGODKOV
14. 5. 2020 Objava Poročila o poslovanju Skupine Telekom Slovenije in družbe Telekom Slovenije, d.d., za obdobje januar - marec 2020
5. 6. 2020 31. skupščina delničarjev družbe
8. 6. 2020 Objava sklepov 31. skupščine delničarjev družbe
Z veseljem se bomo odzvali na vaša dodatna vprašanja, želje ali predloge, ki nam jih lahko sporočite na naslova IR@telekom.si ali PR@telekom.si.

Prijava na TLSG-novice je možna prek naše spletne strani www.telekom.si.
Sledite Telekomu Slovenije na družbenih omrežjih
                                  
080 8000
NAROČILA IN INFORMACIJE
 
info@telekom.si
IMATE VPRAŠANJE? PIŠITE NAM
To elektronsko sporočilo ste prejeli, ker ste se naročili na prejemanje TLSG novic Telekoma Slovenije.


Če v prihodnje tovrstnih obvestil ne želite prejemati, kliknite odjava.

Ogled sporočila v brskalniku
Telekom Slovenije, d.d., Cigaletova ulica 15, SI-1000 Ljubljana